Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2024.03.13
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) éves sajtótájékoztatójával egybekötött fogadását március 12-én, kedden a Kempinski Hotel Corvinusban rendezte meg, amelyen Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője arra emlékeztetett, hogy egyre fontosabb szempont manapság Németországban minden téren a fenntarthatóság.Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője arra emlékeztetett, hogy egyre fontosabb szempont manapság Németországban minden téren a fenntarthatóság.

Németország egyedülálló művészi- és kulturális élete erős utazási indokkal szolgál a nemzetközi utazók számára. Az európaiak összesen 173 millió kulturális utazásából 2023-ban 18,7 millió Németországba vezetett. Németország ezáltal tizenegy százalékos piaci résszel 11-edszer erősíti meg első helyezését mint kulturális úti cél a desztinációk versenyében. Ugyanakkor a városlátogatások is fontos szektora a németországi beutazó turizmusnak: az európaiak összesen 31,5 millió üdülési célú németországi utazása közül 2023-ban 12,9 millió utazás irányult valamelyik német metropoliszba – ez 41 százaléknak felel meg – mondta Czeiszing Miklós,

Célzott tematikus marketingjével a Német Turisztikai Hivatal (DZT) tovább erősíti munkásságát, hogy 2024-ben is a világra nyitott és fenntartható kulturális úti célként pozícionálja Németországot.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A kulturális és városi turizmus 2024-ben az európai utazók trendtémája. A  „City Breaks” 19,3 százalékkal a legfontosabb utazási szegmens, ezt követi a „Culture & Heritage” szektora 16,7 és a „Nature & Outdoors” részleg 13,5 százalékkal – a European Travel Commission értékelése szerint a „Monitoring Sentiment for Intra European Travel” felmérése alapján 2023. októberében. Németország ebben a kontextusban különösen jó pozíciónak örvend történelmi kultúrkincseivel, UNESCO-világörökségeivel és igazán pezsgő kreatív  életével. Ehhez 2024-ben olyan rendezvények és jubileumok társulnak, amelyek már most nagy nemzetközi érdeklődésre tarthatnak számot. Különös fénypont lesz a Labdarúgó Európa-Bajnokság és Kulturális programja, amely több mint 300 eseménnyel a „foci” témája körül a stadionokon kívül is összehozza majd az embereket.”  

A Sinus-Intézet a DZT megbízásából  18 országban végzett felmérése megerősíti a megnövekedett érdeklődést a kultúra és az utazás iránt. A megkérdezettek 76 százaléka kulturálisan sokrétű kínálatra vágyik üdülési desztinációján, míg 79 százalékuk előre feltérképezi úti célja kulturális ajánlatait és 78 százalékuk tájékozódik az ország kulturális szokásairól és hagyományairól is.

Az új „Cultureland Germany” inspirációs kampány 2024. áprilisától mutatja be a világra nyitott kulturális és művészeti életet mint a városi életminőség alapvető részét a nagyvárosi régiókban és mint a regionális identitás alapját a vidéki régiókban.

A középpontban modern aspektusok állnak, mint például a „kulturális hotspotok”, ahol összegyűlnek a világ minden tájáról érkező művészek vagy a „Művészet nyilvános térben”, a hagyományos kultúrtájak borászainak modern hozzáállása vagy a nemzetközileg elismert zenei rendezvények. A másik oldalon az „52 UNESCO-világörökség Németországban” DZT-kampány témái a műemlékvédelem, a hagyományok ápolása, illetve a kultúra és a természet fenntartható élménye. A DZT „Stay longer”-kezdeményezésének megfelelően nyolc tematikus útvonal csábítja az utazókat a fenntartható és hosszabb németországi tartózkodásra. Ugyanez a DZT fenntarthatósági kampánya, a „Simply FEEL GOOD” központi üzenete is, amely a tanúsítvánnyal rendelkező desztinációkat és ajánlatokat teszi ismertebbé.

Az idei Európa-bajnokság nagy lehetőségeket kínál a németországi beutazás számára

Németország június 14-től a 2024-es EB lázában ég: az 51 meccsre 2,7 millió látogatót várnak a stadionokba, illetve kereken hétmillió vendéget a „Fan Zone” rajongói tereken és a nyilvános szurkolásokon. A 22 meccsnapon a tíz német vendéglátó város (Host Cities) átfogó programot kínál a focirajongóknak és a nemzetközi látogatóknak.  A Német Turisztikai Hivatal (DZT) arra számít, hogy az EB által akár négy százalékkal is megnőhet a németországi beutazó turizmus vendégéjszaka-volumenje. Ugyanakkor a sportesemény nagy lehetőséget ad arra is, hogy tovább erősödjön az úticél Németország pozitív imázsa.

Gyertek újra hozzánk, és maradjatok egy kicsit tovább

TDieter Janecek, a Szövetségi Kormány a turizmusért felelős nemzeti koordinátora szerint: „A focivilág 2006-ban nálunk mint barátoknál vendégeskedett. Idén mindenekelőtt európai barátainkat várjuk. Szeretnénk őket megihletni és azt üzenjük nekik: Come again and stay a little longer (Gyertek újra hozzánk, és maradjatok egy kicsit tovább).”

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Németország ismét egy labdarúgó fesztivált ünnepel. Ez a nagyszabású sportesemény pontosan a nemzetközi feszültségek idején óriási lehetőség, hogy Németországot a világra nyitott, békés és fenntartható utazási célpontként mutassuk be, valamint hogy ezáltal kiálljunk elveink, a tolerancia és a népek egyetértésének fontossága mellett. Ezen felül pedig jó hatást várunk az EB-től a beutazásra. Az eddigi számok alapján mind a nagy online portálok hotelszobáinak előrefoglalásainál, mind pedig a 2024. júniusi és júliusi repülőjegyfoglalásoknál is messze meghaladjuk a sokéves átlagot. Különösen az EB-n résztvevő országokból könyvelhetünk el átlagon felüli növekedést, ami megerősíti előrejelzéseinket. Így a mostani időpontban akár négy százalékos növekedésre is számítunk a nemzetközi vendégéjszakák terén csak a sportesemény miatt.    

A felejthetetlen 2006-os VB idején a nemzetközi vendégéjszakák száma az előző évhez képest 4,7 millióval nőtt, miközben a sportesemény hosszú távon formálta az úticél Németország pozitív imázsát.”

A vendégszeretet és a minőségi szolgáltatások hosszú távú pozitív hatása

A DZT már a sportesemény előtt is ráirányítja a nemzetközi nyilvánosság figyelmét az EB városaira, illetve a környező vidékek gazdag turisztikai kínálatára, hogy hosszabb tartózkodásra ösztönözze a vendégeket a meccseken túl is.  Így a DZT online portálján, a www.germany.travel oldalon egy microsite foglalja össze a meccshelyszínekhez kapcsolódó specifikus tartalmakat. Az aloldal számos információt tartalmaz a németek focirajongásával, illetve a német rajongói kultúrával kapcsolatosan. Emellett tartalmi marketing-együttműködésekkel és közösségi média marketinggel is támogatjuk a foci-microsite megismertetését.

További hangsúlyos kultúrturisztikai téma Caspar David Friedrich híres német romantikus festő .születésnapjának 250. évfordulója. Emellett a DZT kiemelten kezeli azon régiók innovatív fejlődését, amelyeket egykoron a belső német határ választott el egymástól, így különösen a ’workation’ szegmens növekvő kínálatát a ’35 éve omlott le a Fal’ tematikáján belül, a z egyesült Németország sokszínűségét ünnepli, megmutatva az ország gazdag történelmét és kulturális örökségét.

A tartalmas előadás után német alapanyagokból készített büféebéd várta a tájékoztató résztvevőit., majd a szervezőktől. BKK-jegyet is kaptak a fenntarthatóság jegyében.