Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2022.06.30
A Csallóköz Területi Idegenforgalmi Szövetség célja az idegenforgalom és a régió fejlesztése, amelyben a szolgáltatások minőségének is kulcsszerepe van. A minőség szempontjából elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció, de hogyan érhetjük el azt, hogy valóban célba érjen a mondandónk? Mit olvashatunk ki másból és mit árulunk el magunkról szavak nélkül? Hogyan kezeljük a felmerülő konfliktushelyzeteket?

A nagy érdeklődéssel kísért magyar nyelvű kommunikációs tréningen ezekre a kérdésekre is választ kaphattak a résztvevők.

A Csallóköz Területi Idegenforgalmi Szövetség által szervezett első  kommunikációs képzést, a szervezet közel húsz képviselője, a városi és községi hivatalok, valamint vendéglátóipari egységek dolgozói vettek részt a kommunikációs tréningen, amelyet június 29-én szerdán tartottak meg Dunaszerdahelyen, a Hotel Thermalpark konferenciatermében.

Somogyi Gábor, a Csallóköz Területi Idegenforgalmi Szövetség elnöke elmondta, hogy a Covid-19 világjárvány a szolgáltatói szektorban is komoly következményekkel járt és számos kihívással kell szembenézni az ágazatban dolgozóknak. Ezek közé tartozik a megfelelő kommunikációs készségek elsajátítása és alkalmazása is.

„Számos helyzetben szembesülhetünk azzal, hogy egy egyszerű párbeszéd konfliktushelyzetté alakul át. Olykor az alkalmazottak is tehetetlenül állnak az ilyen helyzetek előtt, hiszen korábban nem tapasztalt szituációkban kell helyt állniuk. Erre kínál segítséget az idegenforgalmi szervezet, mivel számunkra is fontos, hogy az itt élő emberek és az ide érkező vendégek kellemes élményekben részesüljenek” – mondta Somogyi Gábor.

Mészáros Krisztina tréner, kommunikációs szakember szerint a különböző munkahelyekről érkező résztvevők a nap végére több közös pontot is találhattak, sokszor hasonló problémákkal kell megküzdeniük. Ezekre is egységes megoldási javaslatokat kínált a szakember.

A szervezet tavasszal létrehozott egy képzés munkacsoportot, amellyel megfelelően koordinálhatja az ilyen irányú tevékenységeket. A közeljövőben szlovák nyelvű kommunikációs tréning is lesz, az ősz folyamán pedig az idegenforgalomban dolgozók, valamint a hozzá kötődő vállalkozások és szervezetek képviselői számára is felkínálják a képzési lehetőséget.