
Mindez mára valóra válhatott, február 25-én csütörtökön délután Glenmorangie kóstolón vehettem részt a saját lakásomban. És honnan vettem a hozzávalót? A szervezők elküldték nekem is, és a többi jelentkezőnek is, akik részt szerettek volna venni a Glenmorangie whisky-kóstolón.
Takaros dobozban érkezett a Glenmorangie whisky, mellé szépen tervezett pohár, és még jeget is hoztak hozzá. Meghívónk, a francia luxusmárka konglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) magyarországi disztributora, a Fine Brands Company gondoskodott róla, hogy több mint harmincan mondhassunk véleményt a termékeikről.
Először egy 10 éves Glenmorangie-t kóstoltunk. Közben érdekes információkat tudtunk meg.

Többek között, hogy William Matheson 1843-ban feleségével, Skóciában alapította meg a Glenmorangie whisky-ket. Miközben a képernyőnkön megjelent a zsiráf, amely egyben megkülönböztető jelzésük is, szó esett arról is, hogy miért éppen zsiráf. Mint kiderült egyszerű a dolog, nekik van a leghosszabb nyakú lepárló üstjeik.
Kibontva a második kisebb üveget, a 12 éves Glenmorangie kerül a csoport whisky-s poharaiba, és még több információ hozzánk, többek között arról, hogy mire figyeljünk. A bűvös négyesre, vagyis a szín, a szerkezet, az illat és az ízvilág. S folytatódik is a történet.
A Moët Hennessy márkák hivatalos magyarországi disztribútora, a márkát 2004-ben megvásárló Moët Hennessy, amely többek között, a Moët&Chandon, Dom Pérignon és a Hennessy tulajdonosa is, így azóta a Glenmorangie is a francia luxusmárka konglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) tagja.

A mostani nehéz pandémiás helyzetben elindították a nehéz helyzetbe került bárokat és éttermeket támogató Nyissunk Együtt projektet, melynek keretén belül a húsz legjobb magyar koktélbár és étterem történetét bemutató, valamint receptjeiket tartalmazó egyedi koktélmagazint terjeszt a cég.
A magazin értékesítéséből befolyt teljes bevétel közvetlenül az azt értékesítő koktélbárokat és éttermeket támogatja, a magazin díja pedig az újranyitást követően fogyasztható le a válogatásban szereplő egységek valamelyikében.
A Glenmorangie legújabb kampányáért Miles Aldridge, korunk vezető fotográfusa felel, aki élénk színű képeiről ismert, melyekben a divatot és a filmes világítást kombinálja.
Végül még egy koktélt is megtanultunk készíteni, és megtudtunk néhány egyszerű tippet az otthoni kóstolószervezéshez, majd mindenki kicsit megvidámodva elgondolkodott azon, hogy ebben a helyzetben is lehet kóstolókat rendezni az online térben. Várjuk a borkóstolókat.