Bódi Ágnes
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2019.11.18
Több mint 1000 iskola és óvoda csatlakozott az Európai Mézes Reggeli programhoz, amelyet a „Legyen minden nap, mézes nap” szlogent viselő mézfogyasztást ösztönző kampány keretében indított útjára az Agrárminisztérium, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME), az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Tolna megyei Tamásiban. A Szlovéniában 2007-ben indult kezdeményezéshez hazánk 2014-ben csatlakozott. A program célja, hogy felhívja a gyerekek figyelmét a méz egészségre gyakorolt hatásaira és megismertesse a legnépszerűbb mézfajtákat.

Tamásiban, a Würtz Ádám Általános Iskolában nyitotta meg az Európai Mézes Reggeli elnevezésű programot Dr. Nagy István agrárminiszter. Az őszi mézkampány keretében megvalósuló eseményen országszerte több mint ezer iskolába és óvodába látogatnak el helyi méhészek, hogy megismertessék a gyermekekkel a mézeket és a mézfogyasztás előnyeit. A programsorozattal több mint 180 ezer diákot és óvodás korú gyermeket érnek el.

Az Európai Mézes Reggeli keretében a gyermekek kis tasakos virágmézet kapnak, valamint egy 4 oldalas kifestőt, amelyben kedves méhes képek és hasznos, szórakoztató írások segítségével tájékozódhat az óvodás, iskolás korosztály a méhek életéről és a mézfogyasztás fontosságáról.

Fotó: AMC

Az agrárminiszter szerint a Mézes Reggeli Program évről-évre egyre mind nagyobb népszerűségnek örvend, a kampány sikerét eredménye, hogy 2010-ben még 30 dkg volt az egy főre jutó éves hazai mézfogyasztás, amely napjainkban már 1kg-ra emelkedett.

Az idei kampányban rendezvényekkel, országos rádió es online kampánnyal buzdítanak a méz fogyasztására.

Bross Péter, az OMME elnöke szerint a hazai méhészeti ágazat jövője leginkább attól függ, hogy a gyermekek mennyire kedvelik meg a magyar mézet. A szakember szerint a jövő méhészei csak a hazai mézfogyasztókra támaszkodhatnak, ők tehetik lehetővé méhészeti vállalkozásuk fennmaradását. „A Mézes Reggeli programsorozat örömünnep a méhészek számára, hiszen a élményeiket szüleikkel, barátaikkal, így áttételesen mintegy 6-700 ezer emberhez jut el a kampány üzenete”- mondta.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke arról szólt, hogy a mézfogyasztásra ösztönző eseménysorozaton kívül büszkék az Európai Friss Kalandok elnevezésű országos roadshow-jukra, amelynek célja, hogy felhívja a családok és a gyermekek figyelmét a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára.