
Fotó: Travel-Advance
A Meraas azt is megerősítette, hogy a nyolcadik, és egyben utolsó 450 tonnás átmeneti küllőt is sikeresen eltávolították a szerkezetből, míg az utolsó állandó küllőkábelt felszerelték, hiszen a projekt előrehaladása továbbra is zökkenőmentesen folytatódik. Ennek a folyamatnak köszönhetően ez az első alkalom, hogy a modern kilátószerkezet egy teljes kerékkel rendelkezik, mióta az építési munkálatok megkezdődtek. A nyolc átmeneti küllő és dúc eredetileg a kerék szélét tartották a helyükön a feltűnő óriáskerék építési munkálatai során.
Az Ain Dubai számokban:
- 5 tonna: a súlya minden egyes állandó küllőkábelnek, mely a kereket a helyén tartja.
- 1 focipálya: minden egyes állandó küllő hosszabb, mint egy profi focipálya.
- 2,400: az összes huzal hossza km-ben, melyeket felhasználtak a küllőkábelekben, már ha mindet az elejétől a végéig összekötnénk. Ez a Dubaj – Kairó távolságnak felel meg.
- 16 Airbus A380: A kerék súlyának egyenértéke.
- 250+: az Ain Dubai magassága méterben, mellyel a világ legmagasabb óriáskereke.
- 167: a világ második legmagasabb óriáskerekének magassága méterben – a High Roller Las Vegasban, az Egyesült Államokban.
- 135: a világ harmadik legmagasabb óriáskerekének magassága méterben – a London Eye Londonban, az Egyesült Királyságban.
- 126: a kereket tartó lábak hossza méterben, melyek a szerkezetet alátámasztják.
- 15: a londoni buszok száma, melyek elférnének minden egyes tartólábban.
- 25: százalékkal több acélt használtak fel az Ain Dubai felépítéséhez, mint amennyi vasból az Eiffel-torony készült.
- 9,000: tonna acélt használtak fel az Ain Dubai megépítéséhez.
Mikor az Ain Dubai elkészül, a világ legmagasabb óriáskereke lesz, mely szerint 250 méterrel emelkedik ki a kidolgozott Bluewaters-szigetből, ahonnan megcsodálható Dubaj csillogó látképe.