Szerző:
Máté Koczka
Megjelenés:
2025.06.19
Orlando 2024-ben 75,3 millió látogatót fogadott, 5,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a Visit Orlando a chicagói IPW turisztikai vásáron. A nemzetközi vendégek száma 6,5 millióra nőtt. Májusban megnyílt a 25 év után első új vidámpark, a Universal Epic Universe, benne többek között a Super Nintendo World és a Harry Potter varázsvilága. A város sporteseményeknek is otthont ad, köztük FIFA Klubvilágbajnokság-meccseknek. A Sorekara kétszeres Michelin-csillagot kapott, míg az Ômo by Jônt egy csillagot szerzett. Orlando 59 Michelin-ajánlott étteremmel rendelkezik, és tovább növeli turisztikai kapacitásait.

Orlando, a világ egyik legnépszerűbb utazási célpontja, 2024-ben több mint 75,3 millió látogatót fogadott, ami 5,9%-os növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette be a Visit Orlando a chicagói IPW turisztikai szakvásáron. Ezzel továbbra is Amerika leglátogatottabb városa maradt. A nemzetközi látogatók száma 6,5 millióra emelkedett, a legnagyobb küldő ország továbbra is Kanada, majd az Egyesült Királyság, Brazília, Mexikó és Kolumbia következik.

Az egyre erősebb globális kapcsolatok, a bővülő légi összeköttetések, valamint a nemzetközi piacokon végzett aktív marketingtevékenység – köztük új képviseletek Spanyolországban, Franciaországban, Chilében, Peruban, Argentínában és Indiában – mind hozzájárultak a növekedéshez.

Fotó: Visit Orlando

Új korszak a vidámparkok világában

2025 májusában megnyílt a Universal Epic Universe, az első új vidámpark Orlandóban 25 év után. Az öt tematikus világból álló élménykomplexumban helyet kapott például a SUPER NINTENDO WORLD, a „Harry Potter varázsvilága – a Mágiaügyi Minisztérium”, valamint a „Hogyan neveld a sárkányodat” világ.

A SeaWorld Orlando az Expedition Odyssey nevű, sarkvidéki élményt nyújtó repülőszínházzal újított, a nyári szezonban pedig drónshow és tűzijátékok szórakoztatják a látogatókat.

A Walt Disney World sem marad ki az újdonságokból: a Hollywood Studios két új show-val bővül – „A kis hableány: zenei kaland” és a „Disney gonosztevők: Egyenlőtlen mesék” –, július 20-án pedig bemutatják a Magic Kingdom első új éjszakai parádéját tíz év után.

Vásárlás, sport és szállodák: minden szinten erősít Orlando

Az Orlando Vineland Premium Outlets-ben olyan új márkák jelentek meg, mint a Moncler, Dolce & Gabbana és Valentino, míg a Mall at Milleniában Balenciaga, Tecovas és Alo Yoga nyitnak új üzleteket 2025-ben.

A város a sportesemények terén is reflektorfénybe került: több FIFA Klubvilágbajnokság-mérkőzésnek ad otthont júniusban, köztük a LAFC – Flamengo és a Juventus – Manchester City találkozóknak. Emellett az NBA-s Orlando Magic is vonzza a nemzetközi rajongókat.

A szállodaipar is rekordokat dönt: több mint 132 000 szobával rendelkező város újabb 2600 szobával bővült 2024-ben. A Universal új szállodákat nyitott, köztük a Stella Nova és Terra Luna Resortokat, valamint az 500 szobás Helios Grand Hotelt, amely közvetlen bejárást biztosít az Epic Universe-be. A Disney Swan Hotel pedig 275 millió dolláros felújításon esett át.

Michelin-csillagok és nemzetközi elismerések

2025-ben Orlando történelmet írt: Sorekara lett az első kétszeres Michelin-csillagos étterem a városban, amely emellett a legjobb kiszolgálásért járó díjat is elnyerte. Az Ômo by Jônt egycsillagos elismerésben részesült. Orlando ezzel összesen 59 Michelin-ajánlott éttermet tudhat magáénak, köztük 9 csillagos, 15 Bib Gourmand és 35 ajánlott vendéglátóhellyel.