Szerkesztő:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2023.05.15
A Németországról tartott tájékoztatóján Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője ismertette azt a három kampánytémát, amelyre Németország idei marketingstratégiája épül. A május 8-án, a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben megtartott eseményen először az „51 UNESCO-világörökség” kampány részleteit mutatta be.

Véleménye szerint az idei egyik fő kampány azért is lehet sikeres, mert széles közönséget szólít meg, és nem mellesleg Németországot széles körű UNESCO világörökségi kínálattal rendelkező, fenntartható desztinációként pozícionálja a nemzetközi versenyben.

A kampány az 51 világörökségi helyszín felfedezését hét csoportra osztja: „Kastélyok és várak”, „Kultúrtörténet”, „Természet és kertek”, „Ipari kultúra”, „Építészet és dizájn”, „Templomok és kolostorok”, valamint „Történelmi városok”. Központi eleme a nyolc tematikus útvonal, amelyek a világörökségekhez való fenntartható utazást összekötik az érzelmi élményekkel és az értéktöbblettel, így ösztönözve a tartózkodási idő meghosszabbítására. Mivel az útvonalak további, a témához illő érdekes helyszínek elérését is felkínálják, így a potenciális utazóknak lehetősége nyílik az eddig turisztikailag kevésbé frekventált helyek és régiók felfedezésére.

A nyolc–tizenkét napos utazási javaslatok részletes utazási tippeket, térképeket, illetve linkeket is tartalmaznak a témához kapcsolódó microsite fenntartható utazási élményeihez. Az összeállított utazások nemcsak ötletekkel szolgálnak, hanem praktikus segítséget is nyújtanak az egyéni utazás megtervezéséhez. Az útvonalak úgy lettek összeállítva, hogy kényelmesen bejárhatóak legyenek tömegközlekedési eszközökkel is.

A kampány megvalósításának prémiumpartnere Szász-Anhalt. Egyedül ebben a szövetségi államban hat kiemelkedő kulturális emlékmű, értékes dokumentumok és egy bioszféra-
rezervátum áll az UNESCO védelme alatt.

Az „51 UNESCO-világörökség” digitális kampányként az összes DZT-célpiacon fut. Központi elemei a kampányfilm, a programmatic marketing, a reels-ek és carousel-hirdetések megjelenése a közösségi média csatornáin (Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest), a SEA és e-mail marketing, illetve az információs központként szolgáló microsite. A microsite német, angol, francia és spanyol nyelven érhető el.

Mérleg 2022: A beutazás fejlődése felfelé ívelő ágon

A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2022-es adatai szerint a nemzetközi vendégéjszakák száma Németországban az előző évhez képest 120 százalékkal 31,0 millióról 68,1 millióra nőtt. Ezáltal a külföldi vendégéjszakák volumene a 2019-es év rekordszintjének 76 százalékát érte el.

Az európai célpiacok listáját Hollandia vezeti 10,3 millió vendégéjszakával, ezzel Németország ismét a hollandok legkedveltebb külföldi úti céljává vált. A második helyen a Svájc végzett 5,8 millió vendégéjszakával, Ausztria pedig 3,6 millió vendégéjszakával a dobogó harmadik helyén áll. Kis különbséggel következik Lengyelország a negyedik helyen, ezzel az eredménnyel Lengyelország elsőként haladta meg a TOP 10 küldőpiac közül a krízis előtti szintet. A legfontosabb tengerentúli küldőpiac, az Amerikai Egyesült Államok 5,4 millió vendégéjszakát generált.

Németország, mint úti cél világszerte jelenleg a harmadik helyen áll Olaszország és
Spanyolország mögött, megelőzve Franciaországot és az Amerikai Egyesült Államokat.

Ehhez a pozícióhoz nagyban hozzájárul Németország erős márkaimázsa. Az Anholt Ipsos Nation Brands Indexben (NBI) Németország 2022-ben nyolcadszor érte el az első helyezést, mint márka 60 vezető nemzet összehasonlításában. Ezen felül Németország mellett szól a versenyképes ár-érték arány. A hotelszobák átlagára az MKG Consulting 2022-es felmérése szerint 100,80 euróval jelentősen kedvezőbb volt az európai versenytársaknál.

Az IPK felmérése szerint a potenciális németországi utazók mindenekelőtt a városlátogatások iránt érdeklődnek (61 százalék), míg 29 százalékuk körutazást és 21 százalékuk természetorientált üdülést tervez vidéken vagy a hegyekben.

Szintén trend a városi és vidéki célok összekötése: A Sinus-Intézet a DZT megbízásából készített 2022. decemberi felmérése szerint a megkérdezettek 54 százaléka elképzelhetőnek tartja, hogy városlátogatását összekösse egy vidéki, természetbeni tartózkodással, míg 39 százalékuk összekötné üdülőterületi utazását városi kirándulásokkal.

A fenntarthatóság erős indok Németország mellett

A fenntarthatóság a Sinus-Intézet a DZT megbízásából készített értékelései szerint a különböző közegekben egyre fontosabb részévé válik az értékekre épülő életterületeknek. A felmérés először vizsgálja 19 küldőpiacon külön az utazásra vonatkozó, értékekre alapuló életterületeket a fenntarthatóság és a kultúra kontextusában. A jövőben a DZT célzottan ezeket a közegeket szólítja majd meg marketingaktivitásával.

A tájékoztatón megtudtuk, hogy a Német Turisztikai Hivatal (DZT) sorban tizedszer nyerte el a
2022/2023-as évre nézve az elismert tanúsítványt „Green Globe vállalatként”. Ezáltal Németország nemzeti turisztikai hivatala elérte a lehető legmagasabb standardot és „platina taggá” vált.