Szerkesztő:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2022.11.09
Adathalászat, internetes zaklatás – minden harmadik bécsi fiatal megtapasztalta már a digitalizáció árnyoldalait. Éppen ezért Bécs városa segélyvonalat indított, ahol segítséget, tanácsot kaphatnak az internetes bűnözés áldozatai.

iCybercrime Helpline” néven telefonos segélyvonalat indított az osztrák főváros azoknak, akik azt gyanítják, hogy internetes bűnözés áldozataivá váltak.

A +43 1 4000-4006-os telefonszámon azok kaphatnak például ingyenes segítséget, akiket egy bank nevében kerestek meg ilyen-olyan ürüggyel, hogy megszerezzék az adataikat és pénzt csaljanak ki tőlük, esetleg nem azt hozta a futár, amit az online-shopban megrendeltek vagy akiket rendszeresen üzenetekkel, hívásokkal zaklat egykori partnerük.

Mivel a jelenség rendkívül széles körű és az adathalászattól az internetes zaklatásig terjed, a Cybercrime Helpline munkatársaitól elsősorban tanácsot kapnak az érintettek, hogy mit érdemes ilyenkor azonnal tenni – adathalászat gyanúja esetén például letiltani a bankkártyát – és hova lehet fordulni professzionális segítségért.

Továbbirányíthatják őket például az Internetes Ombudsmani Hivatalhoz, a
fogyasztóvédelemhez, az internetes rasszizmus ellen harcoló civil szervezetekhez vagy éppen Bécs Város női segélyvonalához, a Frauennotrufhoz.

A téma komplexitása miatt a segélyvonal munkatársai nem nyújtanak műszaki segítséget és (büntető)jogi következtetésekbe sem bocsátkoznak. A Cybercrime Helpline munkanapokon, 7.30-tól 17 óráig hívható.

„Az internetes csalás a digitalizáció egyik kikerülhetetlen árnyoldala. A Cybercrime Helpline-nal könnyen elérhető, gyors segítséget nyújtunk az internetes bűnözés esetleges áldozatainak. Akinek Bécsben segítségre van szüksége, meg is kapja – a digitális világban is” – mondta Ulli Sima digitalizációs városi tanácsnok a segélyvonal elindítása alkalmából.

Képaláírás és copyright:
Az internetes bűnözés áldozatainak indított segélyvonalat Bécs © PID / Christian Fürthner