Szerkesztő:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2022.09.27
Növeli közvetlen járatai számát Bécsből Tajpejbe a tajvani székhelyű China Airlines (CI). 2022. október 31.-től az előzetes menetrend szerint hétfő, kedd és szombati napokon, 2023. január 1. után hétfő, kedd, péntek és vasárnapi napokon közlekednek a járatok.

Az Airbus A350-es típusú gépekre business, premium economy és turista osztályokon lehet helyet foglalni. A magyar utazók is szívesen repülnek bécsi átszállással, Budapestről az Austrian Airlines remek átszállást kínál, illetve közvetlen schwechati indulás esetén a reptér könnyedén elérhető autóval és tömegközlekedéssel egyaránt, utóbbihoz a Flixbus közvetlen reptéri buszjáratai és vonat is igénybe vehető.

A Bécs – Tajpej járatok CI064 –es járatszámmal üzemelnek, Schwechatról 11.00 órakor indulnak és másnap reggel helyi idő szerint 05.03-kor érkeznek a tajvani fővárosba. A visszaútnál a CI063-as járatszámú gépek helyi idő szerint 23.45 -kor indulnak Tajpejből és másnap európai idő szerint 06.05-kor érkeznek Bécsbe.

A Bécs -Tajpej járathoz a China Airlines számos ázsiai úti célra kínál remek átszállási lehetőséget, a Bangkok, Manila, Hanoi, Ho Chi Minh, Singapore, Phnom Penh, Kuala Lumpur, Penang vagy Denpasar/Bali úti céllal utazók legnagyobb megelégedésére. Az őszi időszakban Bécsből  jó Taipei csatlakozással gyakori, akár napi rendszerességgel 5 japán város érhető el: Okinava, Fukuoka, Tokyo (Haneda), Nagoya és Osaka (Kansai KIX). Januártól további két város Topama és Takamatsu is elérhető lesz. Frankfurti és amszterdami járatokhoz számos ázsiai és óceániai csatlakozásra van lehetőség.

A China Airlinesszal elérhető: Sydney, Brisbane, Melbourne, Auckland, Guam és Palau is. A légitársaság járatai Frankfurtból naponta, Amszterdamból heti 4 alkalommal üzemelnek közvetlen járatként Tajpejbe. Budapestről Frankfurt felé a Lufthansa, Amszterdam felé a KLM járataival kitűnő csatlakozás biztosított.

Az augusztusi számok alapján a China Airlines járatai a világ 29 országának 154 városába repülnek.

A légitársaság bejelentette 16 darab, a General Electric GEnx hajtóművével felszerelt Boeing 787-9 típusú utasszállító repülőgép vásárlását. A szállítások várhatóan 2025-ben kezdődnek, és a következő generációs repülőgépek a közepes kapacitású, széles törzsű flotta fő támaszai lesznek. A China Airlines korábban már megkezdte a járatai üzemeltetését Boeing 777-300ER, az A350-900 és a A321neo típusokkal. Az új géptípusokat az átfogó hálózati stratégia részeként hosszútávú, középtávú és regionális útvonalakon indították útnak.

A China Airlines 2018-ban kezdte meg a széles törzsű utasszállító repülőgépek cseréjének programját, de ami a COVID-19 miatt tolódott. A világjárvány enyhülésével és a globális utasforgalmi piac élénkülésével a bevezetési folyamat 2021 szeptemberében folytatódott.

Külső tanácsadókat vontak be, hogy hozzájáruljanak, és alapos tanulmányt készítettek az üzleti fejlődést támogató optimális repülőgépmodell kiválasztásához.

A 787-9-es utasszállító repülőgép a Boeing következő generációs zászlóshajója, amely a repülőgép kialakítása, az üzemeltetési teljesítmény és a termékpenetráció tekintetében egyértelmű előnyöket kínál. A következő generációs utastér-kialakítás kiváló repülési élményt nyújt az utasoknak, a nagyobb kényelmet biztosító, szabályozható kabinnyomás és páratartalom révén.

A 787-9 kivételes üzemanyag-hatékonyságának köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mintegy 20%-kal alacsonyabb, mint az előző modellé. Ez nemcsak a költségszerkezetet optimalizálja nagymértékben, hanem hozzájárul a China Airlines azon céljához is, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.

A Boeing 787-9 üzemeltetési rugalmassága egyszerűsíti a flotta beosztását és javítja a versenyképességet. Emellett megkönnyíti a hálózat bővítését a közép- és hosszú távú utasforgalomban. A Boeing 787-9-es kiváló teherszállítási kapacitással is rendelkezik mivel 36 konténer szállítására alkalmas. Ez egyértelmű előnyt jelent más repülőgéptípusokkal szemben, így értékes kiegészítője a China Airlines teherszállítási kapacitásának.

A China Airlines jelenleg 86 utasszállító és teherszállító repülőgépet üzemeltet, köztük az A350-900, 777-300ER, A330-300, 737-800 és A321neo típusokat. Ezek között 65 utasszállító repülőgép, valamint huszonegy 747-400F/777F teherszállító repülőgép található.

Az A330-300-as utasszállító repülőgépeket a flotta revitalizációs tervvel összhangban az új 787-9-es repülőgépek bevezetésével fokozatosan kivonják a forgalomból. A megrendelés további nyolc repülőgépre vonatkozó opciót, valamint a nagy kapacitású 787-10-es típusra való átállást is tartalmazta.

COVID-19 járvány pusztító csapást mért a turizmusra és a közlekedési ágazatra. Most, hogy a járvány lassan lecseng, a The Pokémon Company elindítja a “Pokémon Air Adventures” elnevezésű programot, hogy újra felébreszthesse mindenki utazási kedvét. Pokémon-témájú festéssel ellátott repülőgépek indítása extra szórakozást nyújt az utazóknak.

A China Airlines egyik új A321neo típusú utasszállító repülőgépét választották ki erre a feladatra, melynek új festése idén őszre elkészül és készen áll, hogy találkozhasson a Pokémon-rajongókkal.

A “Pikachu Jet CI” törzsén a The Pokémon Company által kizárólag a China Airlines számára tervezett egyedi festés lesz látható. Az alapszín harmonizál majd a China Airlines vállalati színeivel és a farokszárny n lévő szilvavirág logóval. A gép törzsét narancssárga, rózsaszín és lila színű pasztell színárnyalattal festik, hogy a hajnal közeledtével a csillagos éjszakai égboltot ábrázolja.