Szerző:
szeretunkutazni
Megjelenés:
2022.06.09
Ismét megrendezték az IPW 2022 utazási kiállítást, melynek idén a floridai Orlando adott otthont. A kiállítás célja, hogy összehozza a nemzetközi utazási irodákat, a médiát és az Egyesült Államok turisztikai szolgáltatóit, idegenforgalmi képviseleteit, hogy közös célként kitűzve, újra fellendítsék az ország turisztikai kapacitását a pandémia előtti szintre.

A kiállításon közel 4800 résztvevő több mint 60 országból gyűlt össze június 4. és 8. között az immár 53. IPW-re, amely az utazási ágazat első számúnemzetközi piaca és az Egyesült Államokba irányuló utazások legnagyobb generátora.

Az IPW-nak ebben az évben az Orange County Convention Center adott helyet Orlandoban (Florida, USA). A háromnapos üzleti találkozón kb. 77 000 tervezett megbeszélésre került sor, amelyek elsődleges célja volt, hogy a jövőben az utazási és turisztikai vállalkozások az Egyesült Államokba vonzzák az utazókat és ezzel elősegítsék a nemzetközi beutazások iparági fellendülését. A delegációban a nemzetközi és a hazai média közel 500 képviselője is helyet kapott. Az újságíróknak a Media Marketplace-en keresztül tudósítottak és látták el őket minden nap friss hírekkel.

A U.S. Travel Association elnöke és 17 év után idén leköszönő vezérigazgatója, Roger Dow keddi sajtótájékoztatón kiemelte az IPW jelentőségét az Egyesült Államokba irányuló turisztikai beutazások helyreállításában.

Megemlítette a továbbra is fennálló akadályokat – ideértve az Egyesült Államokba érkező, beoltott légi utazók indulás előtti tesztelését, hiszen több mint 40 ország már eltörölte ezt a beutazási követelményt, valamint a beutazáshoz szükséges ESTA árának emelését.

Emellett a U.S. Travel közzétette frissített nemzetközi utazási előrejelzését is, amely 2023-ban 65 millió nemzetközi turista érkezést prognosztizál (a pandémia előtti szint mintegy 80 százaléka). Az előrejelzések szerint a 2019-es szint kb. 2025-re áll vissza teljes mértékben.

Egy tanulmány szerint szerint az Egyesült Államok további 5,4 millió látogatóval és 9 milliárd dolláros bevétellel számolhat, ha 2022 végére eltörlik az indulás előtti tesztelési vonatkozó aktuális követelményt.

A Brand USA – az USA desztinációs marketing szervezete – az IPW vezető szponzoraként 250 millió dollárt tervez a turisztikai szektor fellendítésére elkölteni.

Az IPW (International Pow Wow) egy több mint 50 éves múltra visszatekintő szakmai vásár. Minden évben más amerikai város ad neki otthont, így mutatva be a látnivalókat, szolgáltatások a világ minden tájáról érkező turisztikai szakembereknek. A POW WOW találó név, eredetileg az amerikai indiánok nagy gyűlését nevezték így. A kiállításon látogatóként, újságíróként csak előzetes regisztrációval lehet résztvenni. A 2023-as kiállításnak a Texas állambeli Asutin ad otthont.

Reviczky Győző