Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2021.12.07
Hosszas tervezést, számos konzultációt követően december elején mutatták be Málta 2021–2030 közötti időszakra vonatkozó új, idegenforgalmi stratégiáját. Az új máltai stratégia a „Recover, Rethink and Revitalise” azaz a Felépülés, Újragondolás és Életrekeltés három alapelve köré épül.

A stratégia közzétételekor az ország gazdasági fejlődése és a máltai idegenforgalmi ágazat fejlődése fontos fordulóponthoz érkezett. Ez egy olyan pillanat, amikor az üzleti tevékenység fenntartható megközelítése, a gazdasági növekedés, valamint a társadalmi és környezeti jólét egyensúlyának szükségessége, az éghajlatváltozás hatásainak felismerése és a nettó zéró kibocsátás felé való átállás szükségessége az idegenforgalmi tevékenység helyreállításának szükségessége mellett döntő fontosságú.

Az ágazatnak számos kihívással kell szembenéznie, az új stratégiában, a Felépülést az Újragondolás és az Életrekeltés kettős elve határozza meg. Így nem pusztán a COVID-19 előtti turisztikai tevékenységhez és eredményekhez való visszatérés tervéről van szó, hanem egy olyan turisztikai ipar megteremtése a cél, amely erősebb, versenyképesebb és jobban felkészült a következő évtized kihívásaira.

Összefogásra van szükség

Egy ilyen stratégia nem lesz sikeres, ha azt a kormány egyedül hajtja végre. Ez a stratégia a teljes turisztikai iparágra és a turizmushoz kapcsolódó összes kiegészítő ágazatra egyszerre épít. Csak akkor lesz sikeres, ha az érintettek széles körben elfogadják mindazt, ami a sikerhez szükséges.

Clayton Bartolo Málta Turizmusért és Fogyasztóvédelemért felelős minisztere az új turizmus stratégia bemutatásakor elmondta, hogy a máltai kormány mindig bizalmat szavazott és elkötelezettséget mutatott az ország turisztikai ágazata iránt. Ez a dokumentum egy újabb bizonyíték arra, hogy a gazdaságon belül milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak a turizmusnak.

A tervvel meghatározzák a lépéseket az iparág ismételt felélesztéséhez és jövőbe mutatóvá tételéhez egészen az évtized végéig. Ily módon biztosítva, hogy a turizmus az elkövetkező években továbbra is hozzájáruljon Málta lakóinak magasabb életminőségéhez.

A stratégiát tartalmazó dokumentum innen letölthető.