Teljes hosszában megújítják a balatoni bringakört, valamint kiépítik a kerékpáros összeköttetést a főváros és a Balaton között. Magyarország Európa harmadik legjelentősebb kerékpáros nemzete, az elmúlt évtizedben sokat tett a kormány azért, hogy a korábban jellemzően szigetszerű fejlesztéseket hálózatba kapcsolják.
Győr-Moson-Sopron megye és a Balaton térségének kerékpáros kapcsolatát jelentősen javította, hogy tavaly kijelölték az ajánlott túraútvonalat Pannonhalma és Balatonfüred között.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. több mint ezer kilométer kerékpárút karbantartási feladatait vette át az önkormányzatoktól, nagyobb szerepet vállalva a kerékpáros úthálózat fejlesztésében.
A szervezet turisztikai útvonalat jelölt ki Fertődtől Keszthelyig, a Fertő tavat megkerülő kerékpáros útvonal részét képező, Fertőd és az országhatár közötti kerékpárutat felújította, ezen túl a Fertő tó körüli kerékpárút egy hazai szakaszán tesztelik majd a világító burkolati elemeket, a festéssel a tervek szerint még az idén végez a kivitelező.
A Sopron-Fertőd turisztikai fejlesztési térség területén növelik a kerékpáros-barát szolgáltatásokat, és élénkítik a kerékpáros turizmust. Már megújult a Sopron és Fertőrákos közötti kerékpárút, Sopron és Harka között pedig kerékpározható erdei utat építenek ki.
Jelentős megyei beruházásnak számít a Dunakiliti és a szlovákiai Doborgaz (Dobrohost) közötti gyalogos és kerékpáros Duna-híd, amely a tervek szerint 2023-ban készül el. A beruházás további részeként megépül a Dunakilitit Mosonmagyaróvárral és Jánossomorjával összekötő kerékpárút is.
2010 óta 1700 kilométer kerékpárút épült, az idén pedig több mint 250 kilométert adtak át. A kerékpárút Győr és Pannonhalma között érinti Nyúl és Écs települést, az építés során lakossági javalatot is alkalmaztak. A térséget érintő jövőbeli kerékpáros fejlesztések közé tartozik a Győr és Komárom közötti összeköttetés kiépítése, a Ménfőcsanak, Tényő és Sokorópátka közötti kerékpárút megépítése, valamint a Győr és Győrújbarát közötti kerékpárút megvalósítása.
A kerékpárút két helyen is keresztezi a Veszprémi vasútvonalat, az átkelési pontokon fény- és félsorompót telepítettek. Három hidat építettek, hat pihenőhelyet alakítottak ki és 270 facsemetét ültettek el.