Avatar photo
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2021.06.30
Németország 2021 évi kínálatáról Czeiszing Miklós, a DZT (Deutsche Zentrale für Tourismus) magyarországi képviseletének vezetője számolt be június 31-án a Corvinus Hotel Kempinskiben megtartott sajtótájékoztatóján.

Mint mondta, a pandémia náluk is visszaesést okozott a turizmusban, de a most meghirdetett témaév, a “German. Local. Culture” remélhetően visszacsábítja majd a gasztronómia, akulturális események, a kézművesség és az építészeti emlékek iránt érdeklődőket.

A Német Turisztikai Hivatal új beutazó kampánya szokásokkal, hagyományokkal és kulturális sokszínűséggel inspirál.

A koronavírus által okozott járvány miatti visszaesések ellenére 2020-ban továbbra is a városi desztinációk voltak a németországi beutazás vezető szegmense 5,2 millió utazással Európából, ezt követte a körutazások piaci része 1,6 millió utazással. A 2021-es év utazási terveinél szintén a városok jelentik az első számú turistamágnest – ezt támasztják alá az IPK International World Travel Monitor legfrissebb felmérései, amelyekre a Német turisztikai Hivatal (DZT) adott megbízást.

Ugyanakkor megnőtt az érdeklődés a fenntartható turizmus formái iránt: a megkérdezettek 80 százaléka valószínűnek tartja, hogy a koronavírus több fenntarthatóságot hoz a turizmusban.

A DZT az ügyfelei ezen kívánságaira reagál German.Local.Culture. cross-médiás inspirációs kampányával, és a német városok izgalmas oldalait mutatja be, mint a hagyományok, a kézművesség, a manufaktúrák, a gasztronómia, a kultúra és az építészet, illetve a tájakat és a természetet a városi központok kapuinál.

A kampány ezáltal a felfedezés azon számtalan módjaira irányítja a figyelmet, amelyekre – a koronavírus prevenciójára irányuló érvényes korlátozások figyelembevételével és az utazási korlátozások feloldása után – lehetőség nyílik az úticél Németországban. Ezen felül pedig közép- és hosszútávon erősíti az úticél Németország imázsát olyan desztinációként, ahol a kínálat és a hagyományok széles spektruma várja a látogatókat.

A kampány alapját négy tematika alkotja, amelyek az utazók legfontosabb motivációi alapján áttekinthetőséget szolgáltat a turisztikai kínálatok terén.

„Flair” – Hangulatok tematika: A fagerendás házaktól a street artig: a német városok hangulata

A „Flair” tematika bemutatja a különböző építészeti stílusokat, a helyi hangulatot a városokban és a régiókban, amelyekben fejlődtek, illetve a kulturálisan érdekes és különleges helyszíneket a street art helyektől egészen az érdekes történelemmel rendelkező városrészekig.

A kampányban ugyanúgy bemutatásra kerülnek a kiemelt turisztikai látnivalók, mint azok a kisvárosok, amelyek regionális beágyazódásuk, történetük vagy aktuális kulturális kínálatuk miatt felkelthetik a potenciális németországi utazók figyelmét.

„Craft” – Kézművesség tematika: Átélni és élvezni a kézműves hagyományokat

A kampány a Kézművesség tematikájának segítségével bemutatja, hogy Németország milyen sok kinccsel rendelkezik az évszázados hagyományok és a népszokások terén. A manufaktúrákban és a céhekben még ma is ápolják a fennmaradt hagyományokat. Ezáltal életben marad a regionális kultúra és a hozzátartozás élménye. Az utazók számos helyszínen betekinthetnek a kézművesek és dizájnerek kulisszatitkaiba, ezáltal pedig Németország egy eredti szereltét ismerhetik meg.

„Taste” – Ízélmények tematika: Élvezet és ízélmény: regionális és nyitott a világra

Az úticél Németország élménye helyi és regionálisan jellemző ételeivel és italaival együtt – ez a vendégek több mint a felénél hozzátartozik a németországi üdüléshez. Erre az érdeklődésre alapoz a kampány „Ízélmények” tematikája, amely bemutatja a vendéglátók és a szakácsok egy fiatal generációját, akik a hagyományos konyhaművészet új interpretációját prezentálják. Ehhez hozzá tartoznak az passzoló borok a 13 német bortermelő vidékről vagy a sörök a több mint 1500 sörfőzde valamelyikéből.

„Green” – Zöld élmények tematika: A városok és a természet fenntartható élvezete

A fenntarthatóság egy óriási trendtéma világszerte – az utazás megtervezésénél ez azt jelenti, hogy a nemzetközi vendégek fenntartható ajánlatokat keresnek a városokban és összekötik a kulturális kínálatot a környék zöld kirándulási lehetőségeivel.

Vagy pedig a vidéki régiókban üdülnek és környezetbarát közlekedési eszközöket használva fedezik fel a városok kínálatát. A „Zöld élmények” tematika azt a sokszínűséget mutatja be, amelyet Németország ezen a téren kínál vendégeinek.

A tájékoztató fogadással zárult, ahol a jelenlevők megkóstolhatták a német konyha remekeit is.  

A részletes programokról DZT  honlapján tájékozódhatnak.