Bódi Ágnes
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2021.02.22
Idén már harmadszorra mutattak be magyar furmintokat a Furmint February-n az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Wines of Hungary UK kommunikációs ügynökség közös szervezésében - közölte az AMC.

Az online mesterkurzuson, amely borkóstoló, üzletfejlesztési találkozó és borpromóciós rendezvény egyben, 21 magyar bor mutatkozott be.

A rendezvény célja a furmint, Magyarország egyik legfontosabb fehér szőlőfajtája, és rajta keresztül a magyar borok népszerűsítése a magyar borexport egyik legkiemelkedőbb célpiacán, az Egyesült Királyságban.

A rendezvényen Londonban több mint százan, a topgasztronómiában dolgozó sommelierek és a szaksajtó képviselői vettek részt, akik megismerkedhettek a furmint történelmével.

Megismerték a szőlőfajta jellemző termőterületeit és a belőle készült borok jellegzetességeit, valamint egy kiadvány segítségével 21 magyar borászat különböző stílusban készült furmint boraival barátkoztak.

A termelők exporttevékenységének támogatására létrejött előadásokat online közvetítették, a résztvevők a nekik előzetesen megküldött mintapalackokkal a saját otthonaikból csatlakoztak a borkóstolóhoz.

A rendezvényt követően – a pandémia-helyzet okozta korlátozások enyhítése után – értékesítési verseny indul majd annak érdekében, hogy az importőröket, éttermeket, bárokat, kiskereskedőket ösztönözzék a furmint borok eladására azáltal, hogy borvacsorákon, kóstolókon, különleges ajánlatok részeként kínálják azokat a vendégek, vásárlók számára.

A legsikeresebb versenyző díja egy három napos tanulmányút lesz a furmint központjába, Tokajba.