Avatar photo
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2020.12.07

Információs vonalat hozott létre a Semmelweis Egyetem a kórházban kezelt koronavírusos betegek hozzátartozóinak. Az érdeklődők információt kaphatnak az ellátás gyakorlati kérdéseiről, a csomagküldésről és a látogatási lehetőségekről.

Az egyetem honlapján közzétett közleményben azt írták, hogy a +3614591500-s telefonszámán az 1-es melléket választva a nap 24 órájában témák szerint menüpontokba rendezett tájékoztatás hallható, emellett a leggyakoribb kérdésekre adott válaszok a Klinikai Központ honlapján, a www.semmelweis.hu/klinikaikozpont/tajekoztato-a-semmelweis-egyetemen-kezelt-covid-19-betegek-hozzatartozoi-szamara/ oldalon olvashatók.

Hétköznapokon 8 és 16 óra között személyesen a diszpécserek is elérhetők a 6-os gomb megnyomásával, náluk egy adott beteg állapotáról is lehet érdeklődni, erről tájékoztatást azonban csak az orvosi dokumentációban a beteg által megjelölt hozzátartozó kaphat – tudatták.

A hozzátartozókat arra kérik, hogy telefonon csak nagyon indokolt esetben érdeklődjenek, ha a beteg állapota engedi, vele tartsák a kapcsolatot, hiszen a napi vizitek során minden beteg részletes tájékoztatót kap a vele kapcsolatos tudnivalóról.

A járványügyi helyzet miatt csak korlátozottan, speciális esetekben, kritikus állapotú vagy intenzív ellátást igénylő betegek esetében van lehetőség látogatásra, amelyet hétköznapokon munkaidőben az érintett klinika igazgatójával lehet egyeztetni.

Az engedélyezett látogatóknak a szükséges védőfelszerelést biztosítják. A fekvőbetegeknek – az intenzív és sürgősségi betegfelvételi osztályok kivételével – hetente két alkalommal küldhető csomag, amelyet a beteg nevével, szobaszámával ellátva az intézet portáján kell leadni – ismertették.

A közlemény szerint az információs vonalra azért van szükség, hogy a hozzátartozók kiszámítható módon információhoz juthassanak a legfontosabb gyakorlati kérdésekről, ugyanakkor az orvosok és ápolók minden figyelmüket a betegellátásnak szentelhessék.