Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2020.08.31
A természet és a pihenés szorosan hozzátartozik az úticél Németország márkamagjához, ez pedig visszatükröződik az érintetlen természeti tájak kivételesen széles kínálatában is.

Egyre több külföldi turista választja, hogy aktívan felfedezze a tengerpartokat, hegyeket és az üdülőterületeket.

Ezáltal Németország 2019-ben a második helyen végzett az európai utazók kedvelt természeti úticéljainak listáján.

Nagyon jó helyezés az európai versenyben

Az IPK International adatai alapján 2019-ben az európaiak összes üdülési célú utazásának 16 százaléka természetközeli üdülés volt.

A németországi beutazás számára különösen fontos küldőpiacokon átlagon felüli az érdeklődés a természeti és aktív üdülések iránt: így a Hollandiából Németországba utazók körében 32 százalék, a lengyel utazók körében 21 százalék és a svájci utazók körében 19 százalék volt a természeti és aktív üdülések piaci része.

A Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint a külföldi vendégéjszakák közül Németországban minden ötödik vidéki területeken realizálódik (a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben).

Az elmúlt tíz évben (2010–2019) ez a piaci szegmens 23,2 százalékkal nőtt.

Németországban 2019-ben az összesen majd 90 millió külföldi vendégéjszaka kicsit több mint öt százalékát (4,7 millió) kempingekben regisztrálták.

Az elmúlt tíz évben a külföldi vendégéjszakák száma a németországi kempingekben 22 százalékkal növekedett.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában:

„A koronavírus-krízis által megváltozott Németország vendégeinek értékorientációja: mivel a természetben való üdülés rizikószegény, így megnőtt iránta a kereslet.

Ennek megfelelően még erősebben fejlesztjük a fenntarthatóságot a minőségi turizmusban, a természetközeli üdülésben és az aktív pihenésben, hogy ezáltal is tovább erősítsük Németország pozícióját mint jövőbe mutató (fel)üdülési úticél.”

Erős érdeklődés a nemzetközi turisták körében

A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus (2015. május–2020. április) adatai alapján a külföldi vendégek 28 százaléka dönt Németország mint úticél mellett a „Tájak és természet” fontossága miatt. Ezáltal ez az aspektus a negyedik helyen áll a döntési kritériumok listáján.

A külföldi természetközeli üdülést választó vendégek 47 százaléka autóval érkezik Németországba. Átlagéletkoruk 42,7 év, több mint háromnegyedük partnerükkel és 14 százalékuk 14 év alatti gyermekekkel érkezik az országba.

Németország, mint fenntartható úticél

A Sustainable Development Goals-Index (SDG) felmérésben, amely 190 ország fenntarthatósági eredményeit képezi le nemzetközi összehasonlításban, Németország jelenleg a hatodik helyen áll.

Az ökonómia, ökológia és a közösségi felelősségvállalás együttese képezi azon fenntarthatósági kezdeményezés magját, amely által a DZT megvalósítja az úticél Németország turisztikai értékesítésének jövőbeli esélyeit.
www.germany.travel/presse