Bódi Ágnes
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2020.07.30
A Royal Club Hotel Visegrád négy csillagjával ideális helyen van a turisták és a vendégek számára is. A város központjáról csak 400 méter a távolság, egy sétával elérhető.

Út közben megnyugszik a lélek látva a csodás tájat, az erdőben kékes köd ül, és már arra gondolunk milyen jó is lesz kiülni a hotelszoba erkélyére és onnan nézni a hegyeket.

Én időben felkészültem. Azt tudtam, hogy tökéletes kiindulópontot fedeztem fel, ahonnan túrázhatok, várat nézhetek, sőt megnézhetem a várjátékokat is.

Lemehetek a Duna partjára, a kikötőbe, ahonnan hajóval bárhová elérhetek, csak a menetrend és a fantáziám szab határokat.

Fotó: Royal Club Hotel

Fel kellett előre fedeznem a hotelt, hogy tudjam mi vár rám. Sok jót hallottam, híres a konyhája, a gyerekeknek ideális, vannak animátorok, akik foglalkoznak velük, és én még csocsózhatok is a barátokkal, ha éppen arra van kedvem. A wellness-részlegéről meg csodákat meséltek.

A Royal Club Hotel Visegrád szerencsémre készített egy 3D-sétálós bemutatkozót, egy kis térkép segítségével szintenként, szinte szobáról szobára, teremről teremre járva fedeztem fel a hotelt. Tetszett amit láttam. Tágas szobák, és csodás kilátást kínáló erkélyek.

Most már csak az a kérdés, hogy a pandémia után mi vár rám, vagyis a vendégekre. Az is érdekelt, hogy milyen volt az az időszak, amikor be kellett zárni, és mit tudtak tenni, amíg végre kinyithattak.

Erről Belán Miklóst, a szálloda igazgatóját kérdeztem.

Önök voltak az elsők, akik etikai okokból bezártak március 16-án. Ügyeleti rendszert vezettek be, és szabadságokat adtak ki. De semmi sem tart örökké. Június 12-én újra nyitottak, de mit tudtak tenni, a köztes időben, hogy átvészeljék a pandémiát? Meg tudták-e tartani a dolgozókat?

A koronavírus megjelenése után úgy vélekedtünk, hogy a helyzet rendeződéséig nem etikus az utazásra való buzdítás. Az egészségvédelmet követően a csapattagok munkahelyének megóvása lett az elsőszámú cél. A köztes időszakban ügyeleti rendszert vezettünk be, és minden olyan munkavégzést, ami több emberrel való érintkezéssel járt, megszüntettünk.

Természetesen voltak olyan egyénileg végezhető karbantartói feladatok, amiket így is el tudtunk látni. A munkahelyek megóvása sikeres volt, melynek két központi eleme az értékutalvány-vásárlási lehetőség és az állami kurzarbeit, illetve járulékkedvezmény biztosítása volt. Büszkék vagyunk rá, hogy részben önerőből, részben állami segítséggel ugyanazzal a csapattal tudtuk júniusban megnyitni a szállodát, amelyik csapattal korábban bezártuk azt.

Belán Miklós szállodaigazgató

A szálloda értékutalvány-vásárlási lehetőséget vezetett be, amelyben főleg a törzsvendégekre számítottak. Ez mit jelentett? A befolyt összegből tudták-e fedezni a munkavállalók jövedelmét? Kaptak-e állami segítséget?

Egyrészt kedvezményeket és klubkártya-tagságot ajánlottunk azoknak, akik ebben a vészterhes időszakban hozzájárultak a szálloda csapatának megmentéséhez. Másrészt sokan voltak, akik egyetértettek a döntésünkkel és egyfajta támogatásként határozták el, hogy a jövőben nálunk fognak megszállni, amihez előre kiváltották az értékutalványukat.

Ezt ezúton is nagyon köszönjük az egész csapat nevében! A befolyt összeg teljesen nem volt elegendő a munkavállalók jövedelmének fedezésére, de a járulékkedvezmény, illetve a MSÉSZ közreműködésének köszönhetően megszületett csökkentett munkaidős támogatás második verziója óriási segítséget jelentett.

Felajánlották, hogy szívesen látják azokat az egészségügyi dolgozókat, orvostanhallgatókat, akik önként jelentkeztek a munkára. Voltak-e beköltözők?

Többen úgy gondolták, hogy ebben az időszakban segítséget és támogatást kell nyújtani azoknak a szervezeteknek, személyeknek, akik kiveszik a részüket a vészterhes időszak kezeléséből. Mi 111 wellnesshétvégét ajánlottunk fel az első 111 önkéntesen jelentkező orvostanhallgatónak.

Közben kiderült, hogy nincs központilag adminisztrálva az orvostanhallgatók jelentkezési sorrendje, így még nem kaptuk meg a szükséges kontaktadatokat, hogy átadhassuk az utalványokat. Az EMMI készségesen dolgozik rajta, de elhihetjük, hogy nagyon elfoglaltak.

Nagyon várjuk az orvostanhallgatókat, a felajánlás természetesen nem fog elévülni! Azért az orvostanhallgatók támogatása mellett döntöttünk, mert úgy gondoljuk, hogy külön értékelendő az önkéntes jelentkezésük.

Az eddig otthon, karanténban ülő leendő vendégek már nagyon mennének, de bennük van a félsz, mi van ha megfertőződnek. Mit tettek, hogy megnyugtassák őket, hogy Royal Club Hotel Visegrádban minden úgy várja őket, hogy biztonságban lehetnek.

Ez egy nagyon érdekes kérdés, ugyanis különleges a helyzet a vendégek hozzáállását tekintve. Már télen fertőtlenítőket helyeztünk ki a közösségi terekbe, tájékoztató anyagokat adtunk a vendégeknek, a személyzet kesztyűt hordott és rendszeres volt az érintésveszélyes területek fertőtlenítése.

Büszkék vagyunk rá, hogy ezeket az intézkedéseket nem csak most, az újranyitáskor, hanem már a téli időszakban bevezettük. Az újranyitást megelőzően tartottunk egy próbahetet, ahova egészségügyi és turisztikai szakembereket is meghívtunk a szolgáltatásaink egészségügyi és szakmai tesztelésére. A vendégeink bíznak a Royal Club Hotelben és értékelik, hogy elsőként kezdtünk el óvintézkedéseket bevezetni.

Ugyanakkor számos friss biztonsági intézkedést is eszközöltünk, amiket nem minden vendég fogadott örömmel. Tudni kell, hogy a legtöbb vendég sok hétnyi, akár hónapnyi otthontartózkodás, bezártság és számos korlátozás után, amikor végre kiszabadul és ki szeretne kapcsolódni, a legutolsó dolog, amire vágyik, hogy újabb és újabb korlátozásokkal találkozzon.

Fotó: Royal Club Hotel

Komoly vezetői kihívás volt egyszerre biztosítani a vendégek hiba nélküli egészségvédelmét és megfelelni a vendégek szabadság és korlátozásmentességi igényeinek. Nem csak nálunk, hanem kivétel nélkül minden szállodás ismerősöm azt jelezte vissza, hogy a legtöbb vendég nem kér a korlátozó/biztonsági szabályokból.

Nálunk az első számú cél mindig a maximális vendégelégedettség volt, most olyan szempontokat is figyelembe kellett vennünk, amik ezt akadályozták.

Megnyitottak. Június 12 óta jönnek a vendégek. Többen vannak most a vidéki foglalók? Mert a trend azt mutatja, hogy most onnan jönnek többen, éled a vidék, egy kicsit félnek, nem akarnak kockáztatni, ők se Egyiptomba mennek, vagy Görögországba, hanem kedvük van a fővárost felfedezni, és megnézni a Dunakanyart is.

Egy-két kivételtől eltekintve, 100%-ban belföldi vendégeink vannak, aminek amúgy is nagyon örülünk. Természetesen ma sokkal biztonságosabb és kiszámíthatóbb belföldön nyaralni és utazni. A helyzettől függetlenül is nagyon ajánljuk a belföldi utazást/nyaralást, hiszen Magyarország számos olyan csodát rejteget, amely csodák felfedezéséhez talán még egy emberöltőnyi idő sem elegendő. Illetve itt az alkalom, hogy a magyar utazók turista szemmel is jobban megismerjék a fővárosukat, akár egy visegrádi kikapcsolódással egybekötve.