A vissza nem térítendő 150 millió eurós állami támogatás mellett a cég 300 millió euró államilag garantált hitelt kap osztrák bankoktól, illetve az anyavállalat, a Lufthansa további 150 millió euróval járul hozzá leányvállalata megmentéséhez – ismertette Kurz.
A kancellár kifejtette: a
koronavírus-járvány világméretű gazdasági válságot okozott,
és az ágazatok közül egyebek mellett a légi közlekedést
érintette a legsúlyosabban. Hozzátette ugyanakkor, hogy az
Austrian Airlines osztrák nemzeti légitársaság jó nemzetközi
összeköttetést biztosít az ország számára, Ausztria ugyanis
exportorientált ország, valamint fontos turisztikai
célpont.
Rámutatott, hogy a Lufthansával folytatott
tárgyalások során három célt tartottak szem előtt: a
munkahelyek megmentését, garanciát a bécsi központ fejlesztésére
és a szükséges klímavédelmi intézkedéseket.
Elmondta, hogy a megállapodás értelmében a legtöbb munkahely megmarad, ami azért is lényeges, mert a szektorban mintegy 95 ezren dolgoznak Ausztriában, közülük pedig hétezren közvetlenül az Austrian Airlines-nál.
Hozzátette: a Lufthansa
garanciát vállal arra, hogy a bécsi reptér arányosan ugyanannyit
kap majd fejlesztésekre, mint az anyacég másik két fő
repülőtere, a frankfurti és a müncheni.
Werner Kogler
alkancellár közölte, hogy a repülőjegyek ára a jövőben
tartalmazni fogja a törvényben meghatározott járulékokat, adókat
és illetékeket is, így nem lesznek “olcsó repülőjegyek”,
egy jegy minimálisan 40 euróba kerül majd.
Gernot Blümel
pénzügyminiszter úgy fogalmazott: az Austrian Airlines Ausztria
számára “kapu a világ felé”, minthogy a vállalat 130
célállomásra szállít utasokat, és Bécsből majdnem 20
távolsági járatot indít.
A társaság évente 15 millió utast szállít, közvetlenül és közvetetten így 17 500 embernek adva munkát.