szeretunkutazni
Szerző:
szeretunkutazni
Megjelenés:
2020.05.06
Számos hely létezik Földünkön, amelyeket csak repülővel lehet megközelíteni, illetve az ott élőket csak a levegő kapcsolja össze a külvilággal. Vannak évente felépített jég-repterek és hegyekbe vájt, halálosan veszélyes leszállópályák. A világon több olyan repülőtér is van, ami különösen nagy kihívást jelent a pilóták számára, sőt van, ahol még további képzéseken kell részt venniük, hogy használhassák azokat. Listába gyűjtöttök bolygónk 10 legveszélyesebb repterét.

10. Saint-Martin sziget, Princess Juliana

Egy nemzetközi repülőtér közvetlenül a tengerparton, ahol a repülőgépek 12 méter magasan szállnak el az emberek feje felett, mert olyan kevés a sík terület a Karib-tenger partvidékén. Itt megtanulható a kerítésszörfözés.

9. A Déli-sark repülőtere

Minden évben újra építik a kifutópályát, amely 2,5 méter vastagságú természetes jégre épült.  Ki kell bírnia a rakományokkal teli, 200 tonnás repülők súlyát. A víz alatta 800 méter mély.

8. Nepál, Talca

Egy hegyoldalba vájt, elszigetelt polgári repülőtér, ahol kavicsos a kifutópálya és egy fa bódé az irányítótorony. A kifutópálya mellett repülőgép roncsok hevernek. A kifutópálya végén szakadék.

7. Alaszka, Lake Hood

Itt olyannyira a természet az úr, hogy a kifutópálya maga a víz. Nagyon veszélyes repülőtér, de muszáj működtetni, mert az alaszkai vadonban élőknek az utak helyett a  levegő az egyetlen kapcsolat, amely összeköti őket a külvilággal.

6. Abu Dhabi

A világ leggyorsabb reptere. Évi 900 ezer tonna áru szállítása történik, ám évente egyszer, 48 órára a leggyorsabb versenypályává alakul, 12 versenypilóta számára.

5. Madeira, Funchal

Óránként 60 km/órás szél, havi 10 landolás biztosan meghiúsul. Még a pilótáknak is külön képzést kell elvégezniük, hogy landolhassanak a portugál repülőtéren és mindig a pilóta dönti el, hogy leteszi-e a gépet, vagy átstartol.

4. Hong-Kong, Kai Tak

Bár ezt a repteret már bezárták, mert a hong-kongiak kinőtték, a ”pilóták repterének” nevezték, annyira veszélyes volt itt a leszállás. Fedélzeti elektronika nélkül, manuálisan kellett földre tenni az utasszállító gépeket, a hegyek és a felhőkarcolók között. Ma az új sziget, Chek Lap Kok a világ egyik legforgalmasabb repülőtere.

3. Barra

A reptér, amely minden dagálykor eltűnik.

2. Nepál, Lukla

2700 méteren található a rövid, meredek és halálos leszállópálya. A legharcedzettebb pilótákat is komoly kihívás elé állítja, hiszen Földünk legmagasabb hegyei veszik körbe.  Azt mondják, a Mount Everest előtt még ezt a repteret kell túlélniük a hegymászóknak. A kifutópálya 450 méter hosszú, a vége egy kőfal. A pilóták a féket tövig nyomják, miután a magasság miatt az  átlagosnál gyorsabban, 140 km/órával kell leszállniuk.

1. Karib-térség, Saint-Barthélemy

A karibi Saint-Barthélemy szigetre repülni egy különösen érdekes élmény. A Gustaf III repülőtér leszállópályája ugyanis itt egy hegy tetején kezdődik és egy strandon végződik. Az emberek először még teljesen biztonságban érzik magukat, aztán meglátják, hogy a pálya egészen a vízig tart. Emiatt ide csak kisebb járatokat engednek berepülni.