
Fotó: Pixabay
10. Saint-Martin sziget, Princess Juliana
Egy nemzetközi repülőtér közvetlenül a tengerparton, ahol a repülőgépek 12 méter magasan szállnak el az emberek feje felett, mert olyan kevés a sík terület a Karib-tenger partvidékén. Itt megtanulható a kerítésszörfözés.
9. A Déli-sark repülőtere
Minden évben újra építik a kifutópályát, amely 2,5 méter vastagságú természetes jégre épült. Ki kell bírnia a rakományokkal teli, 200 tonnás repülők súlyát. A víz alatta 800 méter mély.
8. Nepál, Talca
Egy hegyoldalba vájt, elszigetelt polgári repülőtér, ahol kavicsos a kifutópálya és egy fa bódé az irányítótorony. A kifutópálya mellett repülőgép roncsok hevernek. A kifutópálya végén szakadék.
7. Alaszka, Lake Hood
Itt olyannyira a természet az úr, hogy a kifutópálya maga a víz. Nagyon veszélyes repülőtér, de muszáj működtetni, mert az alaszkai vadonban élőknek az utak helyett a levegő az egyetlen kapcsolat, amely összeköti őket a külvilággal.
6. Abu Dhabi
A világ leggyorsabb reptere. Évi 900 ezer tonna áru szállítása történik, ám évente egyszer, 48 órára a leggyorsabb versenypályává alakul, 12 versenypilóta számára.
5. Madeira, Funchal
Óránként 60 km/órás szél, havi 10 landolás biztosan meghiúsul. Még a pilótáknak is külön képzést kell elvégezniük, hogy landolhassanak a portugál repülőtéren és mindig a pilóta dönti el, hogy leteszi-e a gépet, vagy átstartol.
4. Hong-Kong, Kai Tak
Bár ezt a repteret már bezárták, mert a hong-kongiak kinőtték, a ”pilóták repterének” nevezték, annyira veszélyes volt itt a leszállás. Fedélzeti elektronika nélkül, manuálisan kellett földre tenni az utasszállító gépeket, a hegyek és a felhőkarcolók között. Ma az új sziget, Chek Lap Kok a világ egyik legforgalmasabb repülőtere.
3. Barra
A reptér, amely minden dagálykor eltűnik.
2. Nepál, Lukla
2700 méteren található a rövid, meredek és halálos leszállópálya. A legharcedzettebb pilótákat is komoly kihívás elé állítja, hiszen Földünk legmagasabb hegyei veszik körbe. Azt mondják, a Mount Everest előtt még ezt a repteret kell túlélniük a hegymászóknak. A kifutópálya 450 méter hosszú, a vége egy kőfal. A pilóták a féket tövig nyomják, miután a magasság miatt az átlagosnál gyorsabban, 140 km/órával kell leszállniuk.
1. Karib-térség, Saint-Barthélemy
A karibi Saint-Barthélemy szigetre repülni egy különösen érdekes élmény. A Gustaf III repülőtér leszállópályája ugyanis itt egy hegy tetején kezdődik és egy strandon végződik. Az emberek először még teljesen biztonságban érzik magukat, aztán meglátják, hogy a pálya egészen a vízig tart. Emiatt ide csak kisebb járatokat engednek berepülni.