Avatar photo
Szerző:
szeretunkutazni
Megjelenés:
2020.04.27
A marketing területén a legújabb technikai fejlesztések bevetésével a Német Turisztikai Hivatal (DZT) úttörő szerepet játszik a nemzeti turisztikai szervezetek versenyében. Ide tartozik a közösségi média új fejlesztéseinek integrációja, illetve egyebek mellett a társalgási interfészek (converstaional interface) immerzív technológiái és alkalmazásai is.

„A jelenlegi Corona-krízishelyzetben minden nap újra és újra látjuk az új technológiák iránti elkötelezettségünk eredményeit. Bár a zárlat miatt a németországi beutazó turizmus nemzetközi kampányait leállítottuk és egyelőre a második félévre halasztottuk, mégis minden nap jelen vagyunk a #DiscoverGermanyFromHome virtuális kampányunkkal az összes közösségi médiacsatornán” – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – A virtuális realitásban intenzív párbeszéd által a zárlat ellenére informatív, empatikus és ötletekkel teli formában fenntartjuk az utazók és a nemzetközi szakma érdeklődését az úticél Németország iránt.”

Úttörő- és kísérleti projektként a DZT kifejlesztette a „German Castle Adventure” (Német kastély kaland) fikciójátékot a Facebook-Messenger számára. Az érdeklődő felhasználók egy Facebook-hirdetés által kerülnek át a chatbot oldalára.

A játék innentől egy fiktív amerikai turistával, Nick-kel indul vezetett túrára a Hohenzollern-várban, ahol fantasztikus találkozásra kerül sor a „Fehér hölggyel”. Ezután a turistalátogatás izgalmas kalanddá változik át.

A felhasználó a játékfigurát a virtuális vadászat különböző lehetséges verzióiban navigálhatja a kastély világában, mielőtt a végén a DZT „reális” kastély weboldalán találja magát.

Miután 2018. őszén az angol verzió elindult Nagy-Britannia, Ausztrália és az Amerikai Egyesült Államok számára, 2019. ősze óta további verziók is elérhetőek a francia, spanyol és az osztrák piac számára.

A kampányfázisban 2019-ben a Facebook-hirdetés 3,86 millió megjelenést (impressions) generált és kereken 23 ezer felhasználót vett rá, hogy játsszon a chatbottal. 

Az összes felhasználó kereken 35 százaléka nyitotta meg az alkalmazást és játszott a chatbottal egészen a végéig – ez összesen 455 ezer interakciót generált. Az oldalon eltöltött idő 8,5 perccel átlagon felüli értéket ért el.

A „German Castle Adventure” a már meglévő piacokon 2020. harmadik negyedévében egy további játékverziót tervez, ezen felül további adaptációk várhatók újabb nyelveken.

A DZT a továbbiakban a kastély tematikában már meglévő kiterjesztett valóság AR-filter integrációján dolgozik a chatbotba, illetve vizsgálja az integrációs lehetőségeket egy mesterséges intelligencia (AI- artifical intelligence) chatbotba is.