„Németország 21,8 millió kulturális utazóval az európaiak első számú kulturális úticélja” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – Annak érdekében, hogy „Németország a zene országa” pozícióját tovább erősítsük, a Beethoven-kampányban még több digitális elemmel dolgozunk. A bonni régióban található központi POI-kon (hasznos helyek – points of interest) kívül leképezzük a kampányban a Németország-szerte megvalósuló aktivitásokat, hogy általánosságban erősítsük a kultúrturisztikai kínálat keresletét, illetve a központi témát, a ’Németország a zene országát’.”
A jubileumra tekintettel a Lonely Planet Beethoven szülővárosát, Bonnt az ötödik helyre sorolta azon városok nemzetközi listáján, amelyeket 2020-ban látni kell.
Együttműködés a „Beethoven Jubiläums Gesellschaft” társasággal
A jubileum közös marketingje érdekében a DZT együttműködési szerződést kötött a Beethoven Jubiläums Gesellschaft mbH jubileum társasággal. A Stiftung Beethoven Haus alapítvány leányvállalata azt a megbízást kapta, hogy a jubileumi évet mint eseményt nemzetközi kisugárzású regionális gyökerekkel rendelkező rendezvényként szervezze, támogassa és koordinálja. A nemzetközi DZT-hálózat bevonásával a nagy formátumú rendezvény még hatékonyabb marketingben részesül a világban és újabb piacokat nyit meg Németország számára.
A nagy potenciállal rendelkező küldőpiacok lehetőségeinek kiaknázása
A DZT a tematikus kampány keretein belül releváns tartalmat helyez el világszerte több mint 50 piacon. Ezen felül mélyebbre ható aktivitással hívja fel a kampányra a figyelmet a meghatározott kiemelt piacokon: így például az Amerikai Egyesült Államokban, Kínában és Japánban már a 2020-as tematikus év kezdetén B2B-eseményekre került sor, illetve egy kiemelt sajtóútra Bonnba a 2019. december 16-án megrendezett megnyitó koncertre. A DZT az év során további B2B-rendezvényeket és kiemelt sajtóutakat szervez az európai top-piacokon a németországi beutazó turizmus számára.
Klasszikus örökség modern köntösben
A DZT minden küldőpiacon a modern digitális kommunikációs formákra épít, hogy a jelenkor szellemében mutassa be Beethoven örökségét. Így például egy virtuális valóság alkalmazással a DZT-rendezvényeken a nemzetközi vendégeknek egyedülálló alkalmuk nyílik arra, hogy Beethovennel élőben a zongoránál kivonatokat „játszanak” a 9. szimfóniából négykezes változatban. Ezen felül létezik még egy kiterjesztett valóság alkalmazás is (AR – augmented reality) amellyel „live-fotókat” hozhatunk létre Beethovennel. Egy microsite német, angol, francia, japán és kínai nyelven foglalja össze a jubileum információit és a kultúrturisztikai kínálatot. Emellett a DZT világszerte közösségi média kampányokat és influencer-utakat szervez. Nemzetközi médiapartnerével, a CNN-nel közösen öt film kerül felvételre a „Great Big Story” sorozatban, amelyek világszerte a Turner-hálózatban érhetők el.
Benchmarkingra és piaci analízisre alapozva a DZT minden évben több mint 200 kampányt fejleszt ki az úticél Németország márka marketingje érdekében. A marketingkommunikációt olyan éves kiemelt témák egészítik ki, amelyek eseményhez kötöttek és az úticél Németország mindeddig kevésbé ismert oldalát mutatják be.