
Fotó: Dubai DTCM
Ha rápillantunk a Dubaj-keret hivatalos Instagram oldalára, akkor végigkövethetjük Dubaj mennyit fejlődött az 1960-as évek óta.
A legfrissebb poszt a Trade Centre Tower-t mutatja be 1981-ben. Amikor a torony három évvel korábban elkészült, Dubaj első felhőkarcolója lett, illetve közel 20 éven keresztül az Emirátus legmagasabb épülete is maradt. Majd ahogy a Burdzs al-Arab megépült, a Trade Centre Tower 184 méterével a háttérbe szorult.

Hogy megértsük, Dubaj milyen gyorsan fejlődik: a Trade Centre Tower, mely egykor még rekordernek számított, most csak Dubaj 92. legmagasabb épülete, és eltörpül az új rekordtartó Burdzs Kalifa 828 métere mellett.
A Dubaj-keret itt nem áll meg a múlt felidézésével, hiszen a Dubaj Marinára is vetett egy pillantást. Egy posztban megmutatták a dubaji vízpartot 1970-ben és a Dubai Marinát 2019-ben, vagyis jól kivehető az ugrás a halászhajók és a jachtok között, ahogy szembetűnő a magas épületek és a gyalogos sétányok felbukkanása is.

Hasonló a Rashid-kikötő 1979 és 2019 között, hiszen a halászhajók helyett ma már a világ néhány komolyabb luxusjachtjának ad otthont.
A dubaji repteret 1966 és 2019 között figyelhetjük meg. Egy vagy két repülővel indultak, míg ma már az Emirates A380-as flottája látható, mindezzel azt a tényt erősítik meg, hogy a Dubai International a világ egyik legforgalmasabb reptere.

Az egyik leglenyűgözőbb átváltozáson a Sheikh Zayed Road ment keresztül. 1990-ben egy egysávos útként vágott át a sivatagon, míg mára a világ egyik legmodernebb útszakaszává vált.L
Dubaj, és a többi Emirátus hivatalosan nem is létezett 1971-ig, amikor Zayed sejk, az Egyesült Arab Emirátusok alapító atyja egyesítette az emirátusokat.
A régió olajának kihasználásával Zayed sejk meglátta a lehetőséget, hogy az EAE globális jelenlétre tehessen szert, amellett, hogy kereskedelmi és turisztikai csomóponttá váljon.

Dubaj áll ezen turisztikai célmegvalósítás középpontjában, hiszen a turisztikai szektor mozgatja a város gazdaságát. Az olajat az EAE-ban az 1950-es években fedezték fel, de az első exportra csak 1962-ben került sor.
Az olajra és a turizmusra helyezett fókusz előtt az EAE gazdasági középpontjában a gyöngyhalászat és a halászat állt.