Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója, Ondré Péter a szerdai sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a kampány az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum közreműködésével valósul meg. A kampány üzenetei tavaly az összességében 35 állomásból álló rendezvénysorozaton több mint 1,5 millió emberhez jutottak el, amelynek eredménye, hogy a halfogyasztás nálunk 8-10 százalékkal nőtt.
– Az alkalmazás bármelyik okostelefonra letölthető, a játékos feladatok pedig nem csak a szórakoztatást, de az ismeretterjesztést is szolgálja. Ezzel az új, digitális fejlesztéssel további célcsoportokat hódíthat meg a kampány, amely az egészségtudatos, minden korosztály számára előnyös halfogyasztást népszerűsíti – mondta Ondré Péter.
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tagja szerint a kampány pozitív hatásai már mérhetőek, és nagyon sokan a kampány állomásain ismernek meg új elkészítési praktikákat, vagy találkoznak eddig nem ismert, ízletes halfajtákkal. Még így is több évre lesz szükség ahhoz, hogy a halfogyasztásban valódi növekedést lehessen tapasztalni hazánkban.
Az applikáció letöltői olyan izgalmas feladatokat oldhatnak meg, mint a halas Puzzle, Memóriajáték, vagy megfejthetik a recept kvíz és a halas „Ki mit tud?” – kérdéseit, az „Érdekességek” rovatban pedig számos információt tudhatnak meg a halakról, a halételek elkészítési módjairól, illetve receptvideókat is nézhetnek Rácz Jenő, Michelin-csillagos séf szereplésével.
A felhasználók ingyenesen tölthetik le a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány részeként elkészült „Kapj rá!” applikációt például az App Store-ból, vagy a Google Play áruházból is. Az applikációban négy játékmező található, egy játékmező tíz állomásból áll és a játékosoknak négyféle játékot kell megoldani váltakozó sorrendben a tíz állomás során. A játékmezőn végighaladó, legtöbb pontot gyűjtő játékosok – amennyiben regisztrálnak –, a mai naptól három hónapon át nyereményjátékban vesznek részt. A győztesek hal tematikájú élményfőzésre nyernek belépőt, ahol szakavatott séf mutatja be a halkészítés fortélyait. A versengés során az ország 7 régiójának legjobbjai páros belépőt kapnak a kurzusra.
A “Kapj rá!” 200 négyzetméteres standdal lesz jelen a közelgő 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) 2019. szeptember 26-29. között Budapesten, a Hungexpo területén.
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló “Kapj rá!” kampány elsődleges célja a hazai halfogyasztás növelése.
További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.