Bódi Ágnes
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2019.07.05
Lányregényekben sűrűn szerepelt, hogy a hősnő és a hős összeházasodik, majd irány Velence, a szerelmesek városa. Akkoriban mindenkinek, akit a pap összeadott, látnia kellett Velencét.

Manapság már hawaii szigetére mennek házasodni, mert ott a tengerparton is lehet. Vajon akkor most mi van Velencével? A régi idők nászutasainak mekkájával?

Hogy közelebbről megnézzem Velencét, az óriási óceánjárókat, a Szent Márk teret, a város zegzugos vízi utcáit, a Neckermann jött segítségemre. Ők ugyanis 2020/2021-es MSC óceánjáróinak most megjelent katalógus bemutatójára invitáltak Velencébe, velem együtt közel 20 viszonteladót.

Fotó: Bódi Ágnes

Tárnok Réka, a cég hajóútjainak koordinátora, egyben az óceánjárók szerelmese vitte a csoportot. Hogyan esett szerelembe ezekkel a nagyságukban is kecses hajókkal? Kamaszkorában a szüleivel vett részt egy óceánjárós úton, és rögtön el is határozta, hogy olyan hivatást választ, ahol közel kerül hozzájuk. Az egyetem után, már majdnem három éve a Neckermann hajóútjainak koordinálója.

Fotó: Bódi Ágnes

Miért is érdemes ezekkel a hajókkal bejárni a világot? Többek között azért, mert több csodás várost nézhetünk meg anélkül, hogy repülőről repülőre szállnánk, hotelek közt bolyonganánk, bőröndöket pakolnánk. Itt minden helyben van, felszállunk a hajóra, és több napig azon is maradunk, csak a kikötőkben szállunk le az úszó hotelekről, és járjuk be az eddig ismeretlen városok csodáit.

Fotó: Bódi Ágnes

Éjszaka utaztunk busszal, így teszik azok is, akik Velencéből indulnak hajóútjukra, de természetesen az utat repülővel is megtehetik. A Neckermann eddig az MSC hajókkal utaztatta a jelentkezőket, de idén nyáron sikerült két másik céggel is szerződést kötniük, így a Costa és a Princess társaság hajóival is mehetnek az utasok.

Az MSC hajóival utazok több csomag között választhatnak, az MSC Orchestra Hamburgból indul, és a 11 napos utazás alatt kikötnek ezen az útvonalon: Southampton, Le Havre, Leixoes, Lisszabon, Cadiz, Barcelona, Marseille és végül Genova. Most a szeptember 11-én induló útra a június 11-éig jelentkezők 250 euró kabinkedvezményt is kapnak.

Fotó: Bódi Ágnes

Nézzünk egy másik csomagot: ugyancsak az MSC egyik hajóján, a Bellissimán a Perzsa-öböl kínálatában nyolc éjszakát tölthetünk, és a következők a megállók: Dubai, Abu Dhabi, Sir Bani Yas Is, Bahrain, Doha és Dubai.

Hajóbejárás az MSC Musicán és a Costa Deliziosán

Bár tudtam, hogy egy óceánjáró nagy, de mégis meglepő volt hirtelen öt ilyen hatalmas hajót megpillantani. Időben, éppen váltáskor érkeztünk, az MSC Musica óceánjáró fedélzetén nagy volt a forgalom, takarították a kabinokat, lent, a hajó gyomrában pedig sorra tűntek el a következő hétre szükséges élelmiszerek, italok garmadája.

Fotó: Bódi Ágnes

Mindkét hajón szoros az ellenőrzés, a repülőtérihez hasonló vizsgálatokon estünk át, a hajóralépés engedélyezését igazoló kártyával mehettünk csak fel. Több kabinba is bekukkanthattunk, az egyszerű ablak nélkülitől az erkélyes, vagy családos kabinokig a kényelem és a luxus érződött mindenhol. Valójában nincs olyan, ami ezekről a hajókról hiányzik.

Fotó: Bódi Ágnes

Bár, gyerekjátszótér, kaszinók, medencék, erőgépek, fitness terem, többféle ételt kínáló éttermek, sőt, a Costa Deliziosán utazó szerelmespárok az itteni kápolnában is köthetnek házasságot a kapitány segítségével, minden formasásággal, torta, vörös szőnyeg, virágok, csak a házasság sajnos nem érvényes.

Mit nem lehet egy 2500-3000  embert szállító hajón? Dohányozni csak nagyon kis helyen, ellenőrzés alatt lehet, valamint minden alkalommal az éttermek előtt fertőtlenítőszeres készülékek használatát kötelezően írják elő..

Réka így foglalja össze a tudnivalókat: csoportos és egyéni utazóknak szervezünk hajóutakat, a kabinok foglalásáról, és az élményszintekről irodánk, és a különböző irodákban dolgozó viszonteladók adnak bővebb felvilágosítást. A magyar utasok körében egyre népszerűbbek ezek az utak. Elsődleges partnerünk az MSC, a piaci igények szerint arra törekszünk, hogy bővítsük a kínálatunkat. Nagy sikere az idei évnek, hogy a Costa megkereste a Neckermann irodát, és szerződő partnerének kérte fel, hozzáférést adott a Costa hajótársaság foglalási rendszeréhez csoportos és egyéni utazásokhoz. Az idei évtől a Princess hajótársaság útjait is értékesítjük, illetve, további hajótársasággal is folytatódnak az egyeztetések.

Arra a kérdésre, hogy miért éri meg ez a fajta utazás, Réka válasza, hogy egyre nagyobb a kereslet a tengerjáró hajóutak iránt. Sok tévhit él, amit le kell győzni, például félnek a tengeri betegségtől, a megfizetetlenségtől és attól, hogy ez az út csak az idősebb korosztálynak való. Ezeket kell legyőzni. Előnye: egy hét során 3-4 ország, vagy sziget is megismerhető, fel tudják mérni, hová térnének vissza. Ár-érték arányban is jó ez a termék, a két felnőtt mellett a gyerekek után csak a kikötői illetéket kell fizetni. Sok az akció, Réka úgy látja, hogy a turisták egyre inkább ráunnak az egy hetes all inclusive utakra, és a tudásvágy is motiválja őket.

Fotó: Bódi Ágnes

Nagyon kényelmes utazási forma, utazás elején beköltözik az utas, a kötelező mentőgyakorlaton átesik, és az utazás végéig élvezheti a kabin kényelmét . Egy utas azt mondta ablak nélküli, vagyis belső kabint fizet, négyszer is foglal ilyet, annyit takarít meg, hogy az ötödik útja ingyen van. Hogy milyen kabint foglaljanak, arról a kolléganőink tudnak tanácsot adni.

A hajólátogatások mellett jutott időnk arra is, hogy a 34 fokos melegben tegyünk egy többórás velencei sétát. A kikötőben vaporettóra szálltunk, hogy felfedezzük a város híres lagúnáit. Velencében járva nem szabad kihagyni ennek a közlekedési eszköznek a kipróbálását, hiszen a város egy egészen más látképe tárul a szemünk elé a vízről szemlélve. Visszafele utunkon pedig megcsodálhattuk az Guidecca-csatornán útnak induló óceánjárókat, ahogy a görög szigetek felé vették az irányt.

Mindkét nap a hajókon ebédeltünk, többfajta kínálat között választhattunk, majd este egy csodás kis pizzériában vacsoráztunk. Közben arról beszélgettünk, hogy Velencében a római közlekedési minisztérium szankciókat helyez kilátásba a tengerjáró hajók ellen, egy közlemény szerint tengerjárókkal érkezik Velencébe a látogatók 20 százaléka, és ez évi mintegy 400 millió euró bevételt jelentenek a városnak. A pénz nagy úr, de az emberek zúgolódnak, kezd élhetetlen lenni a város a turisták miatt.

Fotó: Bódi Ágnes

A környezetvédők emellett attól is tartanak, hogy a monstrumok a város talapzatát is kikezdik. A megoldáson törik a fejüket a városatyák, a hajók jelenleg a szárazföldön fekvő Marghera városrész egykori ipari kikötőiben állnak.

Aki teheti, foglaljon helyet például a szeptember 11-én induló MSC Orchestra Hamburgból induló járatára! Meggyőződtem róla, hogy nem nyugdíjas kirándulásról van szó, sok a gyerek, adnak is nekik szórakozási lehetőséget. Igaz, a tengeri betegségről nem tudok nyilatkozni, mert állt a hajó, de egyszer talán én is kipróbálom.