
Fotó: Reviczky Győző
Az IPW nemzetközi turisztikai vásáron az amerikai kiállítók (utazási irodák, nemzeti parkok, vidámparkok, bevásárlóközpontok, légitársaságok, hotel láncok és gépkocsi kölcsönzők) bemutathatják a világnak, amit az amerikai turisztikai ipar nyújtani tud, és kapcsolatba kerülhetnek a világ mintegy 70 országából érkezett turisztikai szakemberekkel, ezzel is elősegítve a nemzetközi turisztikai beutazó közönség számának növelését.

A megnyitó színvonalát mutatja, hogy a kaliforniai Disneylandben került megrendezésre. A Disney volt az idei IPW egyik főszponzora.
A szakmai közönség és az újságírók részére itt került először bemutatásra az új látványosság, a Star Wars Edge témapark, amitől a Disney jelentős további látogatószám- és bevételnöveldést remél. A látottak és a szakma egyöntetű véleménye alapján egyáltalán nem alaptalanul.

A Discover America Magyarország és az USA nagykövetségének jóvoltából ebben az évben Magyarországot 17 fő képviselte.
A tavalyi évben a beutazások száma Magyarországról jelentős mértékben, több mint 15%-kal növekedett. Amerika egyre kedveltebb úticéllá válik a magyar utazók számára, amit erősít, hogy már közvetlen járatokkal is eljuthatunk Budapestről az Egyesült Államokba a LOT vagy az American Airlines légitársaságokkal.

Az Egyesült Államokba beutazó külföldi turisták száma összességében is jelentős növekedést mutat.
Roger J. Dow, a US Travel Association elnök-vezérigazgatója szerint az idei IPW rendezvény több mint 5.5 milliárd dolláros bevétel növekedést generál, és várhatóan az elkövetkező 3 évben 8,8 millió nemzetközi látogatóval növeli az ország turizmusát, amely éves szinten 47,7 milliárd dolláros bevételt jelent az ország GDP-jébe (ebből 11,8 milliárd dollárt a rendezvényért felelős Kalifornia könyvelhet el).

Szerző: Reviczky Győző