Bódi Ágnes
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2019.05.30
A 100 éves születésnapját ünneplő Bauhaus a DZT (Deutsche Zentrale für Tourismus), a Német Turisztikai Hivatal idei fő témája. Élénk az érdeklődés a vonzó és korszerű, rövid művészeti korszak iránt – mondta Czeiszing Miklós, a DZT magyarországi markeing -és értékesítési ügynökség vezetője, aki friss turisztikai adatokról is beszámolt azon a sajtóreggelin, amelyet május 29-én, szerdán rendeztek, s amelyen a német alapítású szállodalánc, a Maritim Hotel 50. évfordulóját is megünnepelték.

A képviselet vezetője a szakmai prezentáción büszkén sorolta az adatokat: tavaly több mint 303 354 ezer vendég érkezett és 798 847 ezer vendégéjszaka realizálódott. Már a legfrissebb, idei január-márciusi adatokról is el tudta mondani, hogy már most 9.8 százalékkal többen töltöttek egy éjszakát Németországban.

Németország az európai utazók körében az első számú kulturális úticél mondta Czeiszing Miklós. Nyár végén hazánkban is megáll az a road show, amelyben VR-szemüveggel egy 20 négyzetméteres Bauhaus mintaházikóban Walter Gropius, a Bauhaus iskola alapítójának dolgozószobájában nézhetnek körül az érdeklődők, és számos interaktív élményben is részük lehet.

Fotó: Bódi Ágnes

A Maritim, Németország legnagyobb saját vezetésű szállodalánca 50 éves születésnapját ünnepli, a céget Marlies Rogen, a vállalat Kelet-Közép-Európáért felelős értékesítési vezetője mutatta be. Németországban 29 városban 32 szállodával, külföldön 7 országban 11 hotelben szállhatnak meg a vendégek a 4-5 csillagos kategóriákban. Mintegy nyolcezer dolgozójuk van, és 650 konferenciatermük jelzi irányultságukat. Ingolstadtban, Amszterdamban és Stettinben nyílnak meg a jövőben az új hotelek.

A születésnapot stílusosan tortával és pezsgővel ünnepelték a megjelentekkel együtt.