Avatar photo
Szerző:
szeretunkutazni
Megjelenés:
2019.04.11
Kedden eredeti nyelven, zártkörű vetítésen mutatták be az „America’s Musical Journey” című filmet a magyar fővárosban a DiscoverAmericaHungary jóvoltából. A Morgan Freeman által narrált és Aloe Blacc főszereplésével készült dokumentumfilm az Amerikai Egyesült Államok különleges zenei kultúráját ünnepli, bemutatva a jazz, a blues és a rock ’n’ roll születését, körbejárva az országot New Orleanstól Detroitig. Az esemény meglepetésvendége Little G. Weevil, azaz Szűcs Gábor volt, aki másfél évtized után költözött haza Magyarországra Amerikából.

Április 9-én este a budapesti CInema City Aréna mozitermében vetítették le hazánkban először az „America’s Musical Journey” című 40 perces IMAX®dokumentumfilmet.

A világhírű dokumentumfilm-rendező Greg MacGillivray által jegyzett alkotásban a Grammy-díjra jelölt énekes-dalszerző Aloe Blacc kalauzolja végig a nézőket Amerika zenei utazásán. Az Avicii egyik leghíresebb dalát, a ‘Wake Me Up’-ot is szerző Blacc a forgatás miatt bejárta az egész országot, hogy feltárja az amerikai zene gyökereit. A jazz, a blues, a country, rock ’n’ roll és a hip-hop műfajok szellemiségén keresztül ismerhetjük meg az Egyesült Államok történetét és sokszínűségét.

A premiervetítésen Farkas Miklós, a Discover America Hungary Egyesület elnöke arról beszélt, küldetésüknek tekintik, hogy Magyarországon népszerűsítsék az Egyesült Államokat, mint utazási célpontot.

„Minden évben részt veszünk az USA legnagyobb beutaztató workshopján, az International Pow Wow című rendezvényen, amit idén június elején rendeznek meg Anaheimben. Idén 18 főt delegálunk a kiállításra, és az egyesületünk további szakmai workshopokon és más eseményeken dolgozik Budapesten amerikai résztvevők bevonásával. Hisszük, hogy a film megtekintése után Önök közül is sokan motiváltak lesznek, hogy ellátogassanak olyan amerikai helyszínekre, melyek a zenéről ismertek” – fogalmazott Farkas Miklós.

Fotó: Attila Nemeth/US Embassy

A Discover America Hungary Egyesület elnöke ezt követően minden résztvevőnek megköszönte, hogy létrejöhetett az este, majd átadta a szót David Kostelanciknak, a budapesti Amerikai Nagykövetség követtanácsosi rangú helyettes misszióvezetőjének.

„Talán néhányan még emlékeznek, hogy másfél évvel ezelőtt egy másik hasonló film vetítésén vettünk részt, amely az amerikai nemzeti parkokról szólt és bámulatos képsorokkal kápráztatott el bennünket. A mai film az Amerikát meghatározó kultúrák sokszínűségét ünnepli a zenetörténetén keresztül. A zene Amerika legegyedibb és legfontosabb értéke olyan városokkal az élen, mint New Orleans, Chicago, New York, Nashville, Memphis vagy Miami” – mondta a karrierdiplomata.

Attila Nemeth/US Embassy

David Kostelancik arról is beszélt, az elmúlt években nőtt az Amerikai Egyesült Államokba utazó magyarok száma. 2018-ban nyolc százalékos emelkedés volt tapasztalható az előző évhez képest: csak tavaly nyolcvanezer magyar állampolgár repült a tengerentúli államba.

A legnépszerűbb úticélok közé tartozik New York, Pennsylvania, az orlandói Disneyland, Florida és a nyugati partokon San Francisco és Los Angeles is.

Az esemény meglepetésvendége Little G. Weevil, azaz Szűcs Gábor volt, aki közel másfél évtized után költözött haza Magyarországra. A 2014-es X-Faktor egyik mentora tele van tervekkel és producerként népszerűsíteni a bluest.

A filmet a Brand USA, az Egyesült Államok célmarketingszervezete és a MacGillivray Freeman Films közösen készítette. 

DiscoverAmerica Hungary Egyesületről (DiscoverAmericaCommittee Hungary – röviden DAC):

A 2010-ben alapított DiscoverAmerica Hungary Egyesület (DAC) küldetése, hogy aktívan támogassa az amerikai idegenforgalmat. Tagjai utazási irodák, légitársaságok, szállodák, idegenforgalmi hivatalok, és az USA-ba irányuló magyar turistaforgalom élénkítéséért elkötelezett más cégek, magánszemélyek. Az egyesület széles körben népszerűsíti az Amerikai Egyesült Államok által kínált bámulatos turisztikai látnivalókat és programlehetőségeket, ezzel inspirálva az utazókat, hogy fedezzék fel az országot. A DAC szorosan együttműködik az Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Irodájával és az Egyesült Államok mint turista desztinációért felelős marketing szervezetével, a Brand USA-vel.