Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2023.05.13

Az osztrák főváros turisztikai hivatala, a Wien Tourismus macskás kontenttel és mesterséges intelligenciával hívja fel májusban a keleti partiak figyelmét Bécsre. Az „UnArtificial Art” című kampányban például Klimt A Csók és Schiele Önarckép földicseresznyével című művét macskásították MI segítségével.

Az osztrák főváros turisztikai hivatala is felült a mesterséges intelligencia vonatra – és vitt magával néhány
macskát is, hogy garantált legyen a siker. Macskás kontent és mesterséges intelligencia ugyanis a fő eleme legújabb, UnArtificial Art című kampányának, amellyel az Egyesült Államok keleti partján és Torontóban hívja fel a figyelmet Bécsre.

A kampányban mesterséges intelligencia segítségével macskákra cserélték például Klimt A Csók, Egon
Schiele Önarckép földicseresznyével című művén az emberi alakokat, de macskásították Bruegel Bábel
tornya építése című művét is. A különleges plakátok májusban láthatók a New York-i Times Square-en,
Manhattan népszerű városrészein, Chicagóban, a Millenium Parknál és Washington metróállomásain. Az
UnArtificial Art kampány üzenete, hogy a mesterséges intelligencia mögött mindig eredeti alkotások bújnak meg, amelyek – jelen esetben – Bécsben láthatóak. Ráadásul a személyes élményeket semmi sem
pótolhatja.

Mivel az Egyesült Államok Bécs egyik fontos turisztikai piaca, az osztrák főváros idén plusz egymillió eurót fordít az osztrák főváros amerikai népszerűsítésére.

A kampány honlapja: #UnartificialArt – wien.info