
A Csallóköz Legjobb Étele versenyből is ismert öt étterem szakácsai vettek részt a szakmai továbbképzésen, akik Horváth Szilveszter, a győri La Mareda étterem kreatív séfje és Czucz Péter, a Hotel Amade Chateau kreatív séfje vezetésével kaptak betekintést a modern gasztronómiába. A képzés része az idegenforgalmi szövetség turizmusfejlesztési koncepciójának, amelyben kiemelt figyelmet kap a gasztronómia. Az ezzel foglalkozó munkacsoport figyelmet fordít a régióban elérhető éttermek szolgáltatásainak fejlesztésére és népszerűsítésére.

A Csallóköz Legjobb Étele
A verseny során hangsúlyosan megfogalmazódott a fejlődésre való igény, ezt elégíti ki a képzések sorozata, amely most indult. “A verseny utáni visszajelzések is igazolták az elképzelés létjogosultságát. Örülünk annak, hogy sok étterem reagált a lehetőségre, ez is mutatja az együttműködésre való igényt, amely elengedhetetlen a fejlődéshez. Célunk, hogy a nagyszerű gasztronómiai élményeket kínálhassunk az itt élőknek és a Csallóközbe látogató vendégeknek” – jegyezte meg Kiss Bartalos Éva, a Csallóköz Területi Idegenforgalmi Szövetség ügyvezető igazgatója.

A képzés szakmai hátteréről a Kukkonia polgári társulás gondoskodik. “A fejlődés szempontjából elengedhetetlen, hogy irányt mutassunk az éttermeknek és szakácsaiknak. A megszólított nagytudású szakemberek kiváló új ismeretekkel gazdagíthatják a szakácsokat és így magasabb szintre emelhetjük a gasztronómiát a régióban” – hangsúlyozta Dóka Tímea a Kukkonia polgári társulás elnöke. “A legfontosabb, ha a technológiákra építünk és ezt a gyakorlatban is kipróbálják a szakácsok.
Az első foglalkozáson hagyományos alapanyagokat, csirkét, sertést és marhát készítettek. A húsok mellé próbáltam becsempészni köretként a zöldségeket, főzelékeket felhagyva a dogmákkal, miszerint a főzelék egy agyonsűrített mélytányérban tálalt fogás” – mondta Horváth Szilveszter. Az egész napos foglalkozás végén exkluzív fogást tálaltak a résztvevők, amelynek készítést a képzésen sajátították el.

A szakácsok visszajelzései igazolják a képzés sikerét. “Nagyon élveztük, rengeteg új és hasznos dolgot tanultunk, örülünk a lehetőségnek” – jellemezte az egynapos workshopot Németh Péter, az egyik résztvevő étterem képviselője. A jövőben a szakácsok fejlesztése mellett az idegenforgalomban dolgozó többi alkalmazottnak is kínálunk majd fejlődési lehetőségek kommunikációs tréningek, szakmai szemináriumok formájában.