Avatar photo
Szerkesztő:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2022.10.04
A KLM és a Transavia megunta a rendbontó utasokat, és úgy határozott, hogy megosztja egymással a fedélzeten vagy a földön tanúsított rendbontó magatartás miatt tiltólistára helyezett utasok adatait, akik öt évig nem utazhatnak egyik légitársaság járatával sem.

A KLM és a Transavia megunta a rendbontó utasokat, és úgy határozott, hogy megosztja egymással a fedélzeten vagy a földön tanúsított rendbontó magatartás miatt tiltólistára helyezett utasok adatait, akik öt évig nem utazhatnak egyik légitársaság járatával sem.

Erről az AIRportál írta meg, hogy a szankciót nemcsak a járatok fedélzetén, hanem már a földön tanúsított, a repülésbiztonságot, a személyzetet vagy az utastársakat veszélyeztető magatartás esetén is elrendelhetik az illetővel szemben. A közlés kiemeli, hogy a személyzet vagy az utasok elleni fizikai erőszak bármilyen formája elfogadhatatlan.

Emellett például az egyre gyakrabban előforduló esetet, a fenyegetőnek minősülő képek megosztását is szankcionálhatják, akkor is, ha azt csak “viccnek” szánták.

A növekvő számú és súlyosságú incidensek sokszor járatkésést, az utasoknak bosszúságot, a légitársaságnak pedig nagy többletköltségeket okoznak.

A KLM jelenleg havonta átlagosan öt, kitiltáshoz vezető panaszt regisztrál, míg a Transavia havonta legalább egy utast tilt ki. Bár a világjárvány után csökkent a panaszok száma, a forgalom visszatérésével a légitársaságok újabb emelkedést tapasztalnak.

A cég közlése szerint a KLM és a Transavia a világon elsőként szankcionálja közösen az adatok egymással történő megosztásával az érintetteket. A kezdeményezés célja a repülésbiztonság javítása, mert a tilalmi listára felkerült utasok így kisebb valószínűséggel követnek el újra rendbontást a másik légitársaság járatain, emellett a kölcsönös tilalom elrettentő hatású is.

Annak ellenére, hogy a két légitársaság egy csoporthoz tartozik, az összetett és zavaros adatvédelmi szabályok tiszteletben tartása mellett bonyolult feladat volt az irányelveik összehangolása és az adataik megosztása.

A két légitársaság ezért felszólítja a holland és külföldi politikusokat, valamint a hatóságokat, hogy egy nemzetközi szabályrendszer kidolgozásával a repülésbiztonság javítása érdekében tegyék lehetővé az ilyen adatok megosztását más légitársaságokkal Hollandiában és talán egyszer egész Európán belül – írta a AIRportal.hu..