Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2022.06.27
Németország egyet jelent a sokszínűséggel. Minden város, minden régió, minden tájegység más és más, és mindenhol rengeteg a felfedezni való – mondta a Német Turisztikai Hivatal (DZT) június 23-án megtartott éves sajtótájékoztatóján Czeiszing Miklós, a DZT képviseletvezetője.

A turisztikai szakemberek és szakújságírók képet kaptak az elmúlt év statisztikáiról, legfontosabb eredményeikről és bemutatták az idei három nagy tematikus kampányukat. A Kempinski Hotel Budapestben megrendezett tájékoztatón Czeiszing Miklós, a DZT képviseletvezetője elmondta, hogy Németország több európai országban az első számú úti cél, többek között említette például Dániát, Ausztriát és Svájcot is, de felsorolta még Hollandiát, Lengyelországot, Horvátországot és Törökországot. Érdekességként említette, hogy Kínából is ide érkeznek a legtöbben.

És hogy állunk mi, magyarok? A negyedik helyen állunk Ausztria, Horvátország és Olaszország után. Manapság mindent a 2019-es „békeévhez” viszonyítunk, a képviselet vezetője összegezve mondta el, hogy 1993 és 2019 között 159 százalékos növekedést tapasztaltak a vendégéjszakáknál, és ez Németországban, ez 55,2 millió éjszakát jelentett. De jött a pandémia, és mint mindenhol, itt is tarolt, de tavaly már azt látták, hogy elindult a turizmus, idén pedig az első három hónap biztató adatai alapján kifejezetten jó évet várnak.

A National Brand Indexen (NBI) az első helyet érte el a német imázs, ezen belül a turizmus a 10 helyen áll. (A kultúra az ötödiken.) Tavaly Németország az európaiak első számú kulturális úti célja volt, ebből a célból 58 millióan utaztak, ebből 7 millióan Németországot választották. (Ezzel megelőzték Olaszországot és Franciaországot is.

A statisztikák alapján tavaly 2 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma, összesen 343 867 éjszakát töltöttek el Németországban a magyarok. Bár ez még a 2019-esévhez viszonyítva kevés, de a foglalások alapján bíznak abban, hogy erős évük lesz.

Miért megyünk oda? Üdülés, üzlet, rokonlátogatás

Üdülni megy oda a magyarok 33 százaléka 34 százaléka üzleti útra és 33 százaléka egyéb célból lépett be Németországba. (Bajorország volt a legnépszerűbb.)

Idén három nagy, globális tematikus kampány mutatták be, az első még tavalyról folytatódik, ez a “German. Local. Culture,”, amely a kultúrát, a városokat és a rövid városnéző utakat, úgynevezett city breakeket népszerűsíti. Ebben a kampányban négy téma szerepél, Németország sokszínűségét mutatják be, a manufakturát, a kézművességet, a gasztronómiát, az építészetet és a városokat körülvevő természeti értékeket.

Az idei év második kampánya az “Embrace German Nature,” mely az érintetlen természetet népszerűsíti, felfedezésükre sok turista érkezik. Czeiszing Miklós az adatokat sorolva elmondta:

közel 300 ezer kilométernyi kitáblázott turistaútjuk és 76 ezer kilométernyi bicikliútjuk van, és több mint 100 tematikus úton vehetünk részt (sajt, mese, alpesi stb.). Emellett 13 borrégióval, 130 természeti parkkal, illetve bioszféra rezervátummal büszkélkednek, több mint 350 tanúsítvánnyal rendelkező gyógyfürdő és kúrahelyszín, és három olyan UNESCO világörökségi objektum található az országban, mely a természeti környezethez köthető. 

Szilvia Salánki és Czeiszing Miklós

Turisztikai infrastruktúra: 14 németországi úticél rendelkezik „fenntartható desztináció” tanúsítvánnyal, a Deutsche Bahn az IC és ICE-hálózatán 100 százalékban zöld árammal közlekedik, több mint 1300 tanúsítvánnyal rendelkező szállás, kereken 1500 vállalat rendelkezik a „Qualitätsgastgeber Wanderbares Deutschland” (Minőségi vendéglátó túrázóknak) minősítéssel,  5 800 Bed & Bike szálláslehetőség.

Harmadik kampányuk a fentarthatósághoz kötődik: a “Feel Good”, ebben a vidéki élettereket és a zöld városokat népszerűsítik. A németek szeretik a vonatos utakat, ezt segíti a  9 eurós tömegközlekedési bérlet, amellyel az egész országot keresztül-kasul végig utazhatjuk.

A német kormány idén június, július és augusztus hónapokra az ország teljes területén bevezette azt a gyakorlatot, hogy havi 9 euróért helyiek és turisták korlátlanul használhatják a városok összes közösségi közlekedési eszközét, valamint a városok közötti Deutsche Bahn vonatokat, ez alól a nagysebességű vonatok kivételt képeznek.

Az ország döntéshozói úgy vélik, az „9-Euro-Ticket” annyira visszautasíthatatlan ajánlat, hogy tömegesen hagyják majd otthon autóikat a bel- és külföldi turisták, hogy felfedezzék az országot.

Tovább erősíti Németország pozícióját fenntartható úticélként a nemzetközi versenyben a Német Turisztikai Hivatal (DZT). Új ‚Embrace German Nature‘ globális kampánya elindításával ráirányítja a potenciális németországi utazók figyelmét a nemzeti természeti tájakra és a fenntartható üdülési élményekre a vidéki régiókban.

Németország egyet jelent a sokszínűséggel. Minden város, minden régió, minden tájegység más és más, és mindenhol rengeteg a felfedezni való – mondta a Német Turisztikai Hivatal (DZT) június 23-án megtartott éves sajtótájékoztatóján Czeiszing Miklós, a DZT képviseletvezetője.

A fenntartható utazás és a természet-orientált üdülés trendnek számítanak. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a nemzetközi utazási szakma 259 ügyvezetője és key accountja körében végzett felmérése szerint a top menedzserek több mint háromnegyede a következő három évben a kereslet növekedésére számít ebben a szegmensben. A DZT válaszként a potenciális németországi utazók keresleti változásaira létrehozta ‚Embrace German Nature‘ globális kampányát, amely április közepétől érhető el kilenc európai közeli piacon.