A világ legnagyobb szállodaláncát üzemeltető Marriott International adózott eredménye tavaly 1,1 milliárd dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 267 millió dolláros veszteséggel, az éves bevétel 31 százalékkal, 13,86 milliárd dollárra nőtt.
A cég kedden ismertetett közleménye szerint a tavalyi utolsó negyedévben a vállalat 468 millió dolláros, részvényenként 1,42 dolláros adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 164 millió dolláros, részvényenkénti 50 centes veszteség után.
A december végével záródott három hónapban az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,3 dollár volt, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 1 dollárt.
A Marriott bevétele a tavalyi utolsó negyedévben több mint kétszeresére, 4,45 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest. A szakértők átlagosan 3,99 milliárd dollárra számítottak.
A társaság egy kiadható szobára jutó nettó szobaár-bevétel mutatója (revenue per available room, RevPAR) a negyedévben éves viszonylatban 124,5 százalékkal emelkedett világszerte, míg az Egyesült Államokban és Kanadában 143,6 százalékkal nőtt.
A Marriott International mintegy 8000 szállodát kezel 139 országban 30 márkanév alatt. A cég legismertebb szállodaláncai közé tartozik a Ritz-Carlton, a Courtyard, a Residence Inn, a Marriott, a St. Regis, Le Meridien, Sheraton, Four Points. (MTI)