Szerkesztő:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2021.09.19
Új töltési technológiával csinálnak kedvet a bécsi taxisoknak, hogy e-autóra váltsanak.

Bécsben a taxik 99 százaléka még hagyományos dízel- vagy benzines autó. A Bécsi Gazdasági
Kamara, a Wien Energie és egy grazi cég most új töltési technológiával csinálna nekik kedvet,
hogy e-autóra váltsanak. Ausztriában ugyanis 2025-től csak károsanyag-kibocsátás mentes
kocsik kaphatnak új taxiengedélyt.

Bécsben már 2016-ban forgalomba álltak ugyan az első e-taxik, az autóflotta nagy része azonban a
mai napig hagyományos meghajtású. Ezen szeretnének most változtatni egy új kísérleti projekttel,
amelynek központi eleme egy új töltési technológia, az úgynevezett matrix charging technology.
Az új töltési módszert a grazi Easelink fejlesztette ki, lényege, hogy a kocsit kábel helyett közvetlenül
a drosztba épített töltőlemezhez csatlakoztatható, a jármű alján található töltőcsatlakozóval lehet
feltölteni – gombnyomásra.

Így a taxisoknak nem kell töltőállomást keresgélniük – és még az autójukból sem kell kiszállniuk –, hanem várakozás közben, automatikusan tölthetik fel az autójukat.
A kísérlet keretében az elkövetkező két évben nyolc drosztot és 56 taxit alakítanak át az osztrák
fővárosban. A töltési infrastruktúrát a bécsi energiaszolgáltató, a Wien Energie építi ki és üzemelteti –
természetesen kizárólag zöldáramot táplál majd a rendszerbe.

A programot a Klíma- és Energiaalapból finanszírozzák és 2024 közepéig tart. A projektben Bécs
mellett Graz is részt vesz, a projektkonzorcium tagjai: Bécsi és Stájer Gazdasági Kamara, Wien
Energie, Energie Graz, Easelink GmbH, Grazi Energiaügynökség, tbw research GesmbH, Taxi 40100,
Taxi 31300, vibe moves you, Quintessenz Organisationsberatung, ÖAMTC és a Hyundai.

A nemzetközileg egyedülálló kísérleti projektre azért is van szükség, mert Ausztriában 2025-től csak
károsanyag-kibocsátás mentes autók kaphatnak új taxiengedélyt.

Képaláírás és copyright:
Új töltési technológiával segítik az átállást e-taxikra Bécsben © Wirtschaftskammer Wien / Florian
Wieser