Bódi Ágnes
Szerző:
Bódi Ágnes
Megjelenés:
2020.11.24

Emelkedik a fapados légitársaságok árfolyama a tőzsdéken, a Wizz Air papírjainak értéke már elérte a járvány előtti szintet; úgy tűnik, az eddig bejelentett Covid-vakcinák hatására kezd visszaállni a légi közlekedésbe vetett bizalom – írta a hirado.hu kedden.

A cikk szerint a Wizz Air részvényárfolyama 4684 pennyn kezdte kedden a kereskedést a londoni tőzsdén, ehhez hasonló szinten legutóbb a koronavírus világjárvánnyá válása előtt, február végén állt a légitársaság papírja, ami már akkor is történelmi csúcsot jelentett.

Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. tőzsdei elemzője szerint a fapados légitársaságok szárnyalásának egyik oka, hogy jelentős készpénztartalékkal rendelkeznek, amit rugalmasan használnak fel.

A szakértő ugyanakkor “abszolút meglepőnek” nevezte a diszkont légitársaságok tőzsdei szárnyalását, ugyanis továbbra is nagy a bizonytalanság a szektorban.

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője a hirado.hu-nak azt mondta: most úgy tűnik, hogy a Wizz Air nyertese lehet ennek a helyzetnek. A vállalat erősségei közé tartozik a költségstratégiája, rengeteg tartaléka van, és nem mellesleg folyamatosan figyeli a piaci réseket.

Várható lesz egyfajta piaci átrendeződés is, lesznek olyan társaságok, amelyek megszűnnek, de ha világszerte feloldják a korlátozásokat, akkor az igazi eufória lesz az utazóknak, és azok a cégek, amelyek megmaradnak, nagyon megerősödnek majd.

Ha beindulnak az utazások, akkor viszonylag gyorsan talpra tud majd állni az ágazat, de ez nem jövőre lesz, inkább úgy számolnak, hogy ez csak 2023-ra valósul meg – közölte az elemző.

Az eddig bejelentett vakcinák híre segíthet a társaságok újraindulásában – mondta a hirado.hu-nak Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője. Hozzátette, hogy a légitársaságoknál nagy volt az eladási nyomás, leállt a forgalom, de hosszabb távon remélni lehet, hogy a piac újraéled.

November elején előrejelzésében a Wizz Air azzal számolt, hogy tavasztól újra megindulhat a forgalom növekedése.

A társaság 1,6 milliárd euró szabad készpénzállománnyal rendelkezik, ha a teljes flottát le kell állítani, akkor 70 millió euróba kerül majd naponta a cég üzemeltetése.

A társaság közölte: március 31-ig további 5 repülőgéppel 137 darabra emelkedik a flottában lévő Airbus A320-as gépek száma, és jövőre 159 darabos gépparkkal terveznek, jövő novemberig az összes új gép finanszírozása megoldott – idézi az MTI a hirado.hu-t.