A csődegyezségi eljárást
olyan vállalat kezdeményezheti, amely adósságokat halmozott fel,
és célja, hogy az adósok ne kérjék számláinak zárolását.
Oana
Petrescu, a Blue Air vezérigazgatója a Profit.ro román gazdasági
portálnak elmondta: az eljárás célja a csődeljárás és a
vállalat számlái zárolásának a megelőzése. A következő 18
hónapban 100 millió euró adósság kifizetését kell
átütemezniük.
A vállalat azért jutott
ilyen helyzetbe, mert március és június között a
koronavírus-járvány miatt nem lehetett utazni, ami jelentősen
visszavetette a vállalat bevételeit. A Blue Air 100 millió euró
árbevételt tervezett erre az időszakra, amitől elesett.
A
légi közlekedés újraindulásával a Blue Air képes lesz a
következő 18 hónapban annyi árbevételt megvalósítani, hogy
kifizesse az adósságot, a járvány okozta közvetlen veszteséget
pedig az állami segélyből fedezik, amelyet a bukaresti kabinet
jóváhagyott áprilisban.
A Blue Air március 17-én állította
le menetrendszerinti járatait, majd április elején 42-45 millió
euró értékű kedvezményes hitelt kért a román kormánytól,
amelynek folyósítását a bukaresti kabinet április 23-án
jóváhagyta.
A vállalat
kényszerszabadságra küldte dolgozóinak 90 százalékát, és
kidolgozott egy üzleti tervet a nehéz pénzügyi helyzet
átvészelésére.
A Blue Air július 1-től indította újra
menetrendszerinti járatait 29 útvonalon, ezek számát 47-re
akarják növelni, miután véget ér Romániában a veszélyhelyzet.
A Blue Air Románia második legnagyobb légitársasága, 2018-ban 5 millió utast szállított. Első helyen a Wizz Air áll 8,3 millió utassal, harmadik a román állami Tarom, amely 2,7 millió utast szolgált ki.