Máté Koczka
Szerző:
Máté Koczka
Megjelenés:
2019.08.22
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) „German Summer Cities” nemzetközi kommunikációs kampánya kiváló köztes mérleget mutat: a március eleji kezdés óta a kampány, amelynek prémium partnere a Lufthansa légitársaság már több mint 250 millió potenciális ügyfelet ért el 30 piacon. A nemzetközi városi- és rendezvényturizmus versenyében ez a kampány megerősíti az úticél Németország piacvezető státuszát.

„A ‚German Summer Cities‘ nagy eredmény az úticél Németország mint márka számára a városi turizmus szegmensében, illetve a több mint 50 partnerünk számára is, akik 75 digitális csomaggal és 33 rendezvénycsomaggal segítik a kampány megvalósítását. A vidéki városi desztinációk, valamint a kis- és középvállalatok különösen profitálnak a marketingtevékenységünk nemzetközi jelenlétéből” – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. 

Magas online visszajelzés

A végfelhasználók számára a kampányba való belépést a piacspecifikus érkezési oldalak jelentik a www.germany.travel/germansummercities linken információkkal és videókkal a kampány öt oszlopához: Urban City, Romantika, Üdülés vízparton, Látnivalók, illetve Művészet és kultúra.

A közösségi média csatornákon egy széles körű elérést biztosító reklám szólítja meg a potenciális Németországba utazókat a nemzetközi piacokon. A kampány reklámozása a Facebook/Instagram oldalakon a partnerhirdetésekkel közösen az első két fázisban összesen több mint 200 millió megjelenítést és 280 ezer kattintást ért el. A személyre szabott kampány-hírlevelek a piacokon összesen 1,4 millió címzettnek lettek kiküldve.

A kiválasztott piacokon különböző utazási oldalakon megjelenő kampány-bannereket az utazási szakma négy héten belül több mint 8 ezer kattintással díjazta, illetve a különböző OTC-csatornákon több mint 4 millió hirdetési megjelenítést generált.

A German Summer Cities-videó a DZT nyári kampányának érzelmi központja: a cluster-videókkal közösen a Youtube-csatornán már több mint 15 millió megtekintést ért el.

A klasszikus hirdetések piacspecifikus bevetése

Out of Home-kampányok és rádióreklám – a külföldi piacokon a DZT a különösen nagy elérést biztosító médiára alapozza a marketingjét, amely egyúttal autentikusan tudja közvetíteni a „German Summer”-életérzést. Rádióreklám Dániában és Ausztriában fut, out of home-kampány Norvégiában érhető el, míg Hollandiában már a második hirdetési periódus (flight) van soron, a mozirekám pedig Hollandia mellett Magyarországon és Lengyelországban kelti fel az utazók figyelmét.

Lenyűgöző rendezvények

A többnapos pop up-rendezvényeken a központi piacokon a DZT a partnereivel közösen hirdeti a Summer Cities kampányt. A rendezvények központi eleme például a virtuális valóság-alkalmazás „Fesd meg Németországot nyáron”. A nemzetközi promóciós túra idáig Madridban, Párizsban, Milánóban, Koppenhágában, Amszterdamban, Dubaiban, Pekingben, Washingtonban, Londonban, Zürichben, Bécsben és Moszkvában állomásozott, és nagy sikereket ért el.

Az OTC-kampányok mérhetően több foglalást eredményeznek a németországi utazások terén

A 13 külföldi piacon megjelenő nagy Expedia-kampány június végéig több mint 50 millió megjelenítést eredményezett. Figyelemre méltó a felhasználók érdeklődése, akik átlagosan két és három perc közötti időt töltöttek a „creative pages” oldalakon.

A kínai digitális kampány az ottani piacvezető online utazási platform „Ctrip” segítségével valósult meg. Ennek érdekében Ctrip egy German Summer Cities „Flagship Store” boltot hozott létre, amely idáig több mint 230 ezer oldalbetöltést generált. További piacspecifikus kampányt online utazási cégekkel a DZT többek között Lengyelországban futtat a fly4free.pl oldallal közösen.

A piaci analízisekre és a benchmarkingra alapozva a DZT minden évben marketingkampányokat fejleszt ki az úticél Németország pozícionálása érdekében különböző szempontok szerint. Ezen felül a DZT olyan kampányokat is futtat, amelyek rendezvényekhez, illetve különleges alkalmakhoz kötődnek és az úticél Németország idáig kevésbé ismert oldalait mutatják be.