Avatar photo
Szerző:
szeretunkutazni
Megjelenés:
2019.04.13
Átlagosan 180 000 forintot kóstál egy horvátországi nyaralás, jellemzően 6 éjszakára foglalnak a magyarok a Szallas.hu adatai alapján. A közvélekedés szerint egy balatoni és egy horvátországi nyaralás nagyjából ugyanannyiba kerül, mégis a többség inkább a horvát riviérát választaná vakációzás céljából. Crikvenica, Vir és Zadar készülhet a legtöbb magyar vendégre, a legnagyobb forgalomra júliusban számíthatnak a szállásadók.

A Szallas.hu horvátországi statisztikái alapján átlagosan 180 000 forintot költ a magyar vendég szállására nyaralása alkalmával, foglalása jellemzően 6 éjszakára és 4 főre szól. A szállástípusok közül az apartmanok (65%) a legkelendőbbek, a 3 csillagos hotel kategória (25%) és a panzió, vendégház (24%) is kedveltek honfitársaink körében. „A legtöbb magyarral júliusban lehet kint összetalálkozni, a legforgalmasabb nap július 22-e leszismertette a Szallas.hu foglalási statisztikáit Keresztes Nóra, marketing menedzser. Crikvenica, Vir és Zadar a legnépszerűbb horvát úti célok a magyarok körében, de Medulin és Bibinje is a toplista élén szerepelnek. „Ötből négy magyarnak számít a tengerpart közelsége az úti cél kiválasztásakor, de az ár, valamint az ismerősök és a család ajánlása is erősen befolyásolják a döntéshozatalt” – tette hozzá Keresztes Nóra. A legtöbben saját autóval utaznak Horvátországba, csak ötből egy vendég tervez busszal menni, még ennél is kevesebben vonatoznak vagy telekocsiznak.

Teli hűtőtáska a strandfelszerelés zászlóshajója

A legnépszerűbb programok a strandolás, napozás, a városnézés és a nevezetességek megtekintése, valamint a hajókirándulás és vitorlázás. „A magyar vendégek zöme kimondottan pihenni, feltöltődni érkezik a horvát riviérára, a teljes kikapcsolódás érdekében a tengerparti, pihenős nyaralást keresik” – ismertette a részleteket a marketing menedzser.

Az étkezésről a legtöbben félpanziós ellátást kínáló szálláshely választásával gondoskodnak, de sokan felkeresnek helyi éttermeket is, vagy döntenek a kinti élelmiszerüzletek kínálata mellett. A horvát Adriánál vakációzó magyarok kétharmada hűtőtáskával hódítja meg a tengerpartot. A leggyakrabban ásványvízzel, üdítővel és alkohollal tömjük meg a jégládát. Sokan a nassolásra is inkább előre készülnek: visznek magukkal gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a strandra.

A Balatonon vagy Horvátországban nyaral a magyar?

A közvélekedés szerint a balatoni és a horvát nyaralás körülbelül egy árban van. A Szallas.hu foglalási adatai alapján a gyakorlatban ugyan még mindig népszerűbb választás a balatoni nyaralás, de a válaszadók több mint kétharmada inkább a horvát riviérára menne, ha tehetné.

A horvát szállásadók szerint a magyar vendégekkel egyébként nincsen probléma, többségük szabálykövetőnek és békésnek tart minket. „Rendőrt még egy magyar vendégre sem kellett hívni a szállásadó partnereink beszámolói alapján, és fellélegezhetünk, honfitársaink nem próbálnak meg fizetés nélkül távozni” – mondta Keresztes Nóra. Ugyanakkor elterjedt rólunk, hogy szűkmarkúan bánunk a borravalóval, általában nem is jattolunk.

Top 10 horvát úti cél a magyarok körében 2019 nyarán (a Szallas.hu saját adatbázisa szerint)

1.      Crikvenica

2.      Vir

3.      Zadar

4.      Medulin

5.      Bibinje

6.      Starigrad

7.      Pula

8.      Rab

9.      Malinska

10.  Rovinj

Legkeresettebb szállástípusok a horvát riviérán a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei)

1.      Apartman (64%)

2.      3 csillagos szálloda (25%)

3.      Panzió, vendégház (24%)

4.      4 csillagos szálloda (20%)

5.      Kemping (8%)

6.      Faház (6%)

7.      2 csillagos szálloda (5%)

8.      5 csillagos szálloda (3%)

9.      Villa (2%)

10.  Hostel (1%)

Úti cél választásának indikátorai a magyarok körében (vendégfelmérés eredményei)

1.      Tengerpart közelsége (74%)

2.      Ár (53%)

3.      Ajánlás: ismerősök, barátok, családtagok tapasztalata, beszámolója (36%)

4.      Megközelíthetőség, közlekedés (27%)

5.      Távolság (22%)

6.      Személyes jó tapasztalat (15%)

7.      Környék programlehetőségei (14%)

8.      Vendégértékelések, visszajelzések (13%)

9.      Családbarát opciók (12%)

10.  Valami újdonság felfedezése (6%)